«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است. »

به گزارش روز جمعه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز از ۱۲۳ به ۱۲۵ رسیده است.
در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۷۲ به ۷۴  افزایش و منوکسیدکربن نیز از ۳۴ به ۳۳ کاهش داشته است.
همچنین آلاینده ازن نسبت به روز گذشته از عدد ۲۵ به ۲۷ افزایش داشته است.

بر این اساس، ایستگاه‌های دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴) با شاخص ۱۵۷، پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص ۱۵۶ و پارک شکوفه (منطقه ۱۴) و پاسداران (منطقه ۳) مشترکا با شاخص ۱۵۴ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند .
همچنین ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی(منطقه ۱) و شهرداری منطقه ۲ مشترکا با شاخص۷۲، اقدسیه (منطقه یک)   با شاخص ۸۰ و پونک(منطقه ۵)با شاخص ۸۴ کم‌ترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.