علی شیوا روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند که با محوریت آمادگی دستگاه ها همزمان با آغاز فصل سرما و آسیب شناسی مناطق حادثه خیر با حضور اعضا در فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست بر لزوم آمادگی دستگاه های خدماتی به ویژه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و راه و شهرسازی تاکید شد.

وی ادامه داد: نظارت بر محورهای فرعی و اصلی به ویژه محورهای مواصلاتی هراز و فیروزکوه ضروری است که این مهم منوط به آمادگی کامل دستگاه ها و فراهم سازی شرایط کافی و لازم دارد که البته در صورت وجود مشکل، مسولیت با خود دستگاه است.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد که در این نشست بر آمادگی دستگاه های خدماتی و امدادی جهت تامین سوخت در شرایط بحرانی توجه ویژه شد و گفت: یکی از موضوعات ضروری در زمان بارش ها، لایروبی رودخانه ها و مقابله با جاری شدن سیلاب در فصل سرما است که باید قبل از هرگونه حادثه، اداره امور آب با تخصیص اعتبار این مهم را دردستور کار قرار دهند.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند در خصوص وضعیت تجهیزات و امکانات شهرستان در زمان بحرانی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه وضعیت شهرستان از لحاظ  توان عملیاتی و ماشین آلات با گستردگی منطقه همخوانی ندارد ولی با این وجود دستگاه ها مکلف به تامین امکانات هستند و بگونه ای مدیریت کنند که شاهد بحران در این بخش نباشیم.

وی در خصوص تجهیز ستاد بحران شهرستان به سامانه جی پی اس برای مدیریت بیشتر در شرایط بحرانی افزود: مقرر شد در زمان بحران و بارش برف، ستاد برف روبی ابتدا مسیرهای حساس و نقاط اولویت دار همچون اورژانس، بیمارستان و مراکز درمانی، آتش نشانی و ... را برف روبی کنند.

عباس صفری، شهردار دماوند نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه این نهاد شهری در بارندگی های اخیر با جمع آوری پل های نابسامان بر روی جوی ها و زهکشی آب های سطحی در بلوار اصلی شهر مشکل خاصی را شاهد نبودیم، گفت: یکی از مشکلات شهرداری، وجود زباله ها در جوی هاست که در هنگام بارش در کانال آب جمع شده و مشکلاتی را ایجاد می کند که لازم است شهروندان توجه داشته باشند.

وی در خصوص آمادگی این نهاد همزمان با در پیش بودن فصل سرما نیز گفت: هم اکنون شهرداری دماوند سه منطقه جمعیتی مشا، دماوند و گیلاوند با استقرار پایگاه های خدمات شهری، نظارت داشته و تجهیزات کامل را پیش بینی کنند.

صفری گفت: برخی از تیرهای برق به دلیل نامناسب بودن، در هنگام بارش سست شده و نگران کننده هستند که دستگاه متولی توجه داشته باشد تا شاهد واژگونی نباشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.