به گزارش روز دوشنبه سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران، زهره عبادتی در این باره اظهار داشت: در پی گزارش تلفنی ماموران بخشداری خاوران درخصوص کشف یک پرنده شکاری مجروح ، ماموران اجرایی این اداره به محل اعزام و پرنده را که از نوع سارگپه بود، تحویل گرفتند.
وی افزود: این پرنده که به دلایل نامشخصی زخمی و از ناحیه پا  دچار جراحت و آسیب شده بود، جهت اقدامات درمانی و کنترلی به مرکز نگهداری و درمان حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد تا تلاش لازم برای بازگشت این پرنده به طبیعت انجام شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با اشاره به اینکه در بیشتر موارد، پرندگانی که به وسیله اسلحه شکارچیان زخمی شده و تیمار می شوند، قابلیت بازگشت به طبیعت را ندارند، تصریح کرد: سارگپه از گونه‌های حمایت شده است و بر اساس مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست و قوانین شکار و صید، هرگونه شکار یا نگهداری غیر مجاز این پرندگان غیر قانونی بوده و مشمول ضرر و زیان است.
عبادتی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف درخصوص شکار و صید پرندگان و یا نگهداری غیر قانونی حیات وحش موضوع را بلافاصله به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش دهند.

سارگَپه پرنده‌ای شکاری است کوچک‌تر از عقاب با جثه‌ای متوسط و تو پُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دم کوتاه و رنگ پر و بال بسیار متنوعی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.