علی کنگرلو روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن هفته وحدت در ۴۰۰ هیات مذهبی و ۱۵۰ مسجد شهرستان ری با هدف وحدت میان مسلمانان انجام شده است و در طی هفته اجرا می‌شود.

به گفته وی، برگزاری مسابقات فرهنگی در مدارس، سخنرانی‌های دینی و  مهدویت توسط روحانیون در مساجد و حسینیه‌ها و برگزاری جشن در حرم عبدالعظیم(ع) از دیگر برنامه‌های محوری است که در طی این هفته برگزار می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ری افزود: تمامی برنامه‌ها با مشارکت و محوریت مردم و با پشتیبانی مسئولان اجرا می‌شود و صنایع و مراکز صنعتی منطقه نیز باید با مشارکت و پشتیبانی از آیین‌های فرهنگی مذهبی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه اسلام بر پایه وحدت امت اسلامی بنا نهاده شده است، ادامه داد: تاکید زیادی در قرآن، حدیث و سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار بر وحدت و انسجام اسلامی وجود دارد که باید همه مردم و مسئولان دست به دست هم داده و در راستای حفظ و تحکیم آن حرکت کنند.

کنگرلو یادآور شد: انقلاب اسلامی نیز با تاسی از نهضت نبوی با شعار و محوریت وحدت شکل گرفت و با تمسک به همین اصل پیروز شد و امروز نیز قوام و استمرار آن با وحدت و یکپارچگی مردم حول مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.

۱۲ربیع الاول به روایت برادران اهل سنت و هفدهم ربیع‌الاول به روایت اهل تشیع روز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله این ۲ روز به عنوان هفته وحدت، نامگذاری شد.
شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر درجنوب استان تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.