نسل جوان و نوجوان امروز و همزمان با روز مبارزه با استکبار جهانی شعار استکبارستیزی سر می دهند تا بار دیگر اقتدار ملت ایران را به دنیا گوشزد کرده و به مستکبران ثابت کنند که برای رشد و بالندگی سرزمین شان گوش به فرمان مقام معظم رهبری گام های بلندی برمی دارند. 

آنها امروز می آیند تا نشان دهند این بار در مدرسه انقلاب مشق ایستادگی و مقاومت خواهند کرد و نتیجه این تلاش و پشتکار را در عرصه های علمی، فرهنگی و اقتصادی به جهانیان ثابت می کنند.

۱۳ آبان که در مبارزه و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار بر ضد رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد، نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند، امروز هم دلشان برای این نظام و انقلاب می تپد و هرگاه انقلاب به آنها نیاز داشته باشد، حضور دارند.

تعدادی از دانش‌آموزان تهرانی به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در محوطه دانشگاه تهران جمع شدند و حماسه ای رقم زدند که  به همین منظور روز ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.

لحظاتی که در تسخیر لانه جاسوسی دانش آموزان برای ادای تکلیف و وظیفه خودشان وارد دانشگاه تهران شدند خوب می دانستند که پس از آن؛ یک روز تاریخی را رقم خواهند زد و نقش خودشان را به خوبی به نمایش می گذارند اما نمی دانستند که شاید تا سال های سال این نقش زبانزد عام و خاص شود چرا که نوجوانان و جوانان در کنار افراد میانسال و سالخورده نقش آفرینی کردند.
دانش آموزان آگاه نوجوان ایران در مبارزه با استکبار جهانی همواره نقشی فعال و فراموش نشدنی داشتند و آنان بودند که در  ۱۳ آبان ۱۳۵۷ هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان ثابت کردند.

این نوجوانان و جوانان عاشق وطن و انقلاب  با شعارهای کوبنده و مشت های گره خورده، پایه های حکومت پهلوی را سست کردند و لانه جاسوسی آمریکا را به همراه دیگر مردم از جمله دانشجویان خط امام به تسخیر درآورند.
دانش آموزان در آن دوران با نقش آفرینی خوبی که داشتند به همگان نشان دادند که اگر بخواهند حق شان را بگیرند  باید با ستمگران بجنگند و این کار را کردند و پیروز شدند. 

اکنون که گام دوم انقلاب به دستور مقام معظم رهبری آغاز شده است نقش دانش آموزان در این زمینه نیز به خوبی روشن است نقشی که از دیرباز تاکنون بوده و هست دانش آموزانی که عشق به وطن و انقلاب آنان را ساکت نمی گذارد و همیشه دلشان با این انقلاب است و برای حفظ آن تلاش مضاعفی را انجام خواهند داد.

دانش آموزان امروز باید با حفظ سنگرهای علم و دانش رسیدن به قله های معرفت و آگاهی را هدف قرار دهند و ادامه دهنده شایسته ای برای همکلاسی های انقلابی خود باشند و عزت و اقتدار ملی ایران اسلامی را رقم بزنند.

۱۳ آبان سالروز حماسه های خونین و غرور آفرین نوجوانان و جوانان انقلابی این سرزمین است که در تاریخ پر افتخار انقلاب، سرافرازی ملت ایران را به دنبال داشته است و همانا ماندگارترین آنها حضور دانش آموزان و دانشجویان در رویارویی با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار است که تبلور عینی آن در  ۱۳ آبان سال ۵۸ شکل گرفت و به حق یوم الله نامیده شد. یقیناً اگر نبود دست خدا و رهبری های معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) امروز این عزت و اقتدار و سربلندی را شاهد نبودیم.

به دنبال حرکت عظیم دانش آموزان در ۱۳ آبان  ۵۷ و شهادت دانش آموزان غیور و شجاع که  منجر به جاری و ساری شدن خون تازه‌ای در رگ‌های قیام الهی مردم  شد و همه اقشار مختلف مردم ایران از زن، مرد، پیر و جوان نقش تاریخی خود را در عمل به تکلیف الهی ایفا کردند. در این میان دانش‌آموزان و نوجوانان شور و حال دیگری داشتند و نقش اساسی تری را ایفا کردند. به طور قطع دانش آموزان امروز، نیز به تاسی از آنان دست در دست هم و پشت سر ولی امر خود در راه مبارزه با استکبار، فریاد عدالتخواهی سر داده و امید بخش آینده‌ای روشن در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب خواهند بود.

دانش آموزان در ادامه مسیر انقلابی خود در پیروزی انقلاب، در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم ۳۶ هزار شهید در کنار ۴۶۰۰ شهید گرانقدر فرهنگی بر پیمان خود با امت اسلامی و رهبر خویش مهر تاییدی زدند و نقش خود را به خوبی ایفا کردند. اکنون نیز دانش آموزان باید با حفظ سنگرهای علم و دانش رسیدن به قله های معرفت و آگاهی را هدف قرار دهند و ادامه دهنده شایسته ای برای آنان باشند و عزت و اقتدار ملی ایران اسلامی را رقم بزنند.

نقش دانش آموزان امروز در گام دوم انقلاب همانند رزمندگان دفاع مقدس است
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز در باره برنامه های روز ۱۳ آبان امسال به خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: شعار امسال روز ۱۳ آبان «استکبار ستیزی و شروع افول آمریکا» است و با توجه به اینکه شاهد فرود و افول آمریکا هستیم زنگ استکبار ستیزی در ۱۱۰ هزار  واحد آموزشی زده خواهد شد.
علی رمضانی ادامه داد: همچنی  دبیرخانه تشکل های دانش آموزی از سوی سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن دانش آموزی بیانیه ای برای این روز صادر کرده است تا از این طریق خشم و انزجار خود را به نمایش بگذارند و از همه دانش آموزان و آحاد مردم خواسته شده است که همچون سال های گذشته در این راهپیمایی حضوری چشمگیر داشته باشند.
وی با بیان اینکه امیدواریم راهپیمایی امسال نیز با حضور پرشور و باشکوه مردم، دانش آموزان و دانشجویان برگزار شود، اظهار داشت: در روز ۱۳ آبان در تمام شهرهای کشور سرود همگانی در زمینه استکبارستیزی خوانده می شوند و جلوی لانه جاسوسی آمریکا برنامه های ویژه ای خواهیم داشت و دانش آموزان در مناطق مختلف شهر تهران در این راهپیمایی حضور می یابند.
وی در باره نقش دانش آموزان در تسخیر لانه جاسوسی و نقشی که دانش آموزان امروز می توانند داشته باشند نیز گفت: دانش آموزانی که امروز در صحنه انقلاب حضور دارند نقش بسیار تاثیرگذاری در همه عرصه ها دارند و به جرات می توان گفت که در گام دوم انقلاب نقش نوجوانان و جوانان امروز همانند نقش رزمندگان نوجوان و جوان در دوران دفاع مقدس است.
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۳۶ هزار شهید  دانش آموز نقش بی نظیری داشتند و در گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری جایگاه ویژه ای برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است، وزارت آموزش و پرورش نیز در حال نهایی کردن برنامه های گام دوم انقلاب در حوزه آموزشی است و اکنون استان های مختلف در حال اجرای آن هستند.

حال که انقلاب بعد از ۴۰ سال به ثمر نشسته است باز هم دانش آموزانی را می بینیم که برای تحول آفرینی رشادت هایی را از خود نشان می دهند و در مبارزه با استکبار هرساله در راهپیمایی روز ۱۳ آبان شرکت می کنند تا خشم و انزجار خودشان را به نمایش بگذارند.
با توجه به آن رشادت ها و حماسه آفرینی دانش آموزان آن دوران، می طلبد که دانش آموزان امروز هم سهم خود را در مبارزه با استکبار به نمایش بگذارند اگر چه نوجوانان و جوانان دانش آموز به عنوان پیشگام و پیشقدم در این زمینه بوده و هستند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.