به گزارش ایرنا «سید حسن رسولی» روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر درباره ایرادات مطرح شده از سوی وزارت کشور درباره اساسنامه نمونه سازمان‌های وابسته شهرداری تهران، اظهار داشت: بر اساس بند ۱۵ ماده ۸۰ قانون شهرداری‌ها، باید تک‌تک اساسنامه سازمان و شرکت‌های وابسته به شهرداری در صحن علنی شورای شهر، بررسی و تصویب شود.
وی با بیان اینکه مطابق این بند قانونی اساسنامه‌ نمونه، باید علاوه بر تامین نظر هیئت تطبیق فرمانداری به تائید وزیر کشور نیز برسد، افزود: تائید اساسنامه توسط وزیر کشور، موضوعی است که سازمان بازرسی کشور بارها به آن تأکید کرده است.
رسولی با بیان اینکه با معاون وزیر کشور درباره اساسنامه نمونه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران جلسات مشترک داشته ایم، عنوان کرد: وزارت کشور به ماده ۵، ۷، ۹، ۱۸ و ۱۲ این اساسنامه، ایراداتی داشته است.
عضو شورای تهران ادامه داد:‌برای نمونه وزارت کشور بر این باور است که در ماده  ۵ اساسنامه، در صورت انحلال سازمان یا شرکتی، باید وضعیت نیروی انسانی آن وفق قانون تعیین تکلیف شود که ما آن را پذیرفتیم یا در ماده ۹ وزارت کشور تاکید دارد بازرس و حسابرس به صورت مجزا آورده شود.
وی ادامه داد:‌ با وجود اینکه وظیفه هر دو یکی است اما چون در متن قانون تجارت، بازرس و حسابرس مجزا هستند، ما نیز آن را پذیرفتیم.
عضو شورای شهر تهران افزود: در اجرای جزء ۹ بند «ط» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۸، عضویت کارکنان و مدیران شاغل در ترکیب هیئت مدیره منع شده و شورا نیز با استناد به این بند قانونی، در راستای جلب نظر وزارت کشور در اساسنامه نمونه، این موضوع را در ماده ۱۲ اساسنامه نمونه لحاظ کرده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از توضیح سید حسن رسولی، اصلاحات مطرح شده در اساسنامه را با ۱۷ رای تصویب کردند.
مصوبات شورای اسلامی شهر تهران برای تایید و ابلاغ به فرمانداری تهران ارسال می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.