به گزارش ایرنا «علی اعطا» عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان بررسی این طرح اظهار داشت:‌ در حال حاضر بازنگری طرح تفصیلی مطرح است و بهتر است به صورت هم‌زمان طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی»  در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی در توضیح این طرح گفت: آنچه امروز در ساختمان‌ها ساخته می‌شود محدود به ۶۰ درصد شمالی زمین است و این در حالی است که بهتر است ساخت‌وساز در مساحت بزرگ‌تر  از زمین انجام شود و ما میزان ۶۰ درصد را در ۷۰ درصد سطح زمین بسازیم.

اعطا ادامه داد:‌ در این طرح شهرداری به تهیه دستورالعملی در این خصوص ملزم شده است هرچند در این سال‌ها و پس از سال ۹۱ به دنبال ابلاغ طرح تفصیلی قاعدتا باید این کار انجام می‌شد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:‌ اگر به سازندگان اجازه حجم سازی بدهیم می توانند تنوع به خرج داده و دیگر فقط یک سری خانه مکعبی ساخته نشود.
«سید محمود میرلوحی» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی این طرح، با بیان اینکه با این طرح مخالفم گفت:‌ خط آسمان کوچه ها باید حفظ شود و این یکی از حقوق مکتسبه شهروندان است.
وی با بیان اینکه شهر باید داری هماهنگی و هارمونی باشد، خاطر نشان کرد:‌ با تصویب این طرح در آینده شاهد مشکلاتی در شهر خواهیم بود.

«محمد سالاری» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران هم در پاسخ به میرلوحی گفت:‌ شما صحبت از خط آسمان کردید و علت مخالفت خود را خط آسمان گفتید در حالی که در این طرح اصلا قرار نیست تعداد طبقات را افزایش دهد و تغییری در خط آسمان داشته باشد.
سالاری گفت: این طرح کمک می‌کند تا خانه ها به شکل قوطی کبریت نباشند و در معماری آنها حجم ها اضافه شده و شکل بهتری بگیررند.

بر اساس این گزارش؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت با ۱۷ رأی موافق این طرح را تصویب کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.