به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرهنگسرای بهمن، در این نمایشگاه ۵۰ پوستر آرشیوی با موضوع‌های جنایات، زورگویی و قدرت طلبی شیطان بزرگ از قبیل جنایات جنگ ویتنام، استفاده آمریکا از سلاح‌های غیرمتعارف و کشتار جمعی، اقدامات ضدحقوق بشری، قتل عام سرخ پوستان بومی آمریکا و... با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرکز گفتمان انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شده است.

تقویت روحیه استکبارستیزی، افشای چهره واقعی آمریکا، شناخت بیشتر شهروندان به ویژه جوانان نسبت به اتفاقات ۱۳ آبان و توسعه و گسترش هنر انقلابی از جمله اهداف برپایی نمایشگاه تاریخ مستطاب آمریکا است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۳ آبان همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ٩ تا ۱۷ به نگارخانه فرهنگسرای بهمن واقع در میدان راه آهن، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه کنند.

روز ۱۳ آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.

۱۳ آبان سالروز تبعید امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان توسط رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ که در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ است که به‌ عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نامگذاری شده‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.