به گزارش ایرنا، محمد سالاری روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورا افزود:  شورای شهر تهران در دوره پنجم و دوره‌های گذشته در خصوص الزام شهرداری تهران نسبت به ارائه شناسنامه باغات مصوباتی داشته است.
وی گفت: موضوع تدوین شناسنامه اکولوژیک و شهرسازی باغات و اراضی مشجر گسسته شهر تهران در تیرماه ۹۶ با انتخاب مشاور  در دستور کار قرار گرفت و در گام اول تعداد ۱۲ هزارو ۹۶۰ قطعه سبزینه با وسعت ۹ هزار و ۱۰۳ هکتار در سطح شهر تهران شناسایی شد.
سالاری افزود: در اولویت اول به ۶هزار و ۱۸۳ پلاک مراجعه حضوری شد و مجوز ورود به ۳ هزار و ۴۲۸ پلاک با وسعت ۷۳۱ هکتار میسر شد.
سالاری گفت: پس از مستند سازی اطلاعات این باغات،   شناسنامه های شهرسازی و اکولوژیک آن ها تهیه و به شورای شهر ارائه شد.
عضو شورای تهران اظهار داشت: شهرداری تهران موظف است به منظور تعیین تکلیف  اراضی مشجری که به هر دلیلی اجازه ورود به آن ها برای تهیه شناسنامه درختان داده نشده است، ظرف مدت حداکثر شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه و در صورت لزوم از طریق مراجع قضایی ذیربط و چارچوب اختیارات قانونی خود اقدام کند.
وی ادامه داد: با عنایت به گذشت نزدیک به یکسال از تاریخ لازم الاجرا شدن مصوبه مذکور کماکان اجرای تبصره  فوق مغفول مانده و شناسنامه باغات تکمیل نشده است.
سالاری از شهردار تهران خواست نسبت به پیگیری موضوع و صدور دستورات مقتضی برای شناسایی و تکمیل شناسنامه های شهرسازی و اکولوژیک باغات از طریق مراجع قضایی اقدام کند.
این عضو شورای تهران تاکید کرد: در این دوره نیز تصمیم گرفته شد که شناسنامه‌های تهیه شده باغات، فرایند قانونی خود را طی کند و نهایتا در کمیسیون شهرسازی و معماری به عنوان کمیسیون تخصصی و شورای شهر به تصویب برسد.
سالاری خواستار تسریع در تهیه شناسنامه باغات شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.