به گزارش روز چهارشنبه نگارخانه لاله، این نگارخانه به صورت ادواری به معرفی آثار هنرمندان یک جغرافیا می‌پردازد.

با توجه به ارزش‌های فرهنگی و تاریخی اردبیل و تاثیرگذاری هنرمندان معاصر آن در عرصه هنرهای تجسمی ایران، به عنوان ششمین شهر در این دوره انتخاب و به ارائه بخشی از نقاشی معاصر آن پرداخته شده است.

پیش از این نیز آثار هنرمندان شهرهای تبریز، مشهد، رشت، زنجان و همدان در نگارخانه لاله ارایه و مورد بررسی قرار گرفته است.

در این نمایشگاه، آثار گروهی از هنرمندان اردبیل به کوشش ساوالان جماعتی (هنرمند نقاش) گردآوری و ارائه شده که برخی از آنها مقیم تهران بوده و برخی دیگر نیز در استان اردبیل سکونت دارند.

سمیه آهاری، نصرت آینه چی، بهزاد احمدی، عبدی اسبقی، شهرام بابایی، نجات باقری، سیامک پاینده، مهرداد پیامی، حسین تمجید، ساوالان جماعتی، صابر چایچی، سمیه حسن زاده، خسرو حیدری، رضا خدادادی، شهرام رضایی، مسلم سقا، ترحم سلمانی، خلیل سمایی، رضوان صادق زاده، محسن صفایی، ابراهیم علیپور، حجت‌الله عینی، هامون علیپور، مسعود فیضی، بهمن کیانی، بابک گرمچی، بهزاد محبی، عظیم مرکباتچی، پرویز معزز، اکبر ملکی، قادر منصوری، بهزاد نظری، اکبر نیکان‌پور، هوشنگ هاتفی، مرجان همدمی، اکبر یعقوبی و داور یوسفی از جمله هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد هنری هستند.

براساس این گزارش، یکی از ویژگی‌های هنر معاصر، جغرافیا است. جغرافیای زیستی هنرمند این امکان را به او می دهد که چگونه بنگرد و چگونه بنماید.

هنرمند امروز توانسته با اتکا بر تمامی داشته های تاریخی، اجتماعی و فرهنگی خود که استوار بر اتمسفر زندگی اش است، تعریف تازه‌تری از هنر ارائه کند که بی‌شک تاثیرات آن در دهه‌های اخیر در تاریخ هنر ایران نمود پیدا کرده‌ است.

آیین گشایش نمایشگاه گروهی نقاشان معاصر اردبیل روز جمعه ۱۰ آبان از ساعت ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار تا ۲۸ آبان از ساعت ۹ تا ۱۳-۱۴ تا ۱۸، پنجشنبه‌ها از ساعت  ۹ تا ۱۳ به استثنای ایام تعطیل به نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.