به گزارش روز چهارشنبه مرکز ارتباطات شهرداری تهران، پیمان عباسی در مورد وظیفه‌ کانال هدایت آب‌های سطحی شهر بیان کرد: طراحی کانال‌های شهری مختص عبور و هدایت آب بوده و زمانی‌که زباله و فاضلاب وارد این کانال‌ها می‌شود، ظرفیت عبور کاهش یافته و مشکلات متعددی از جمله بالازدگی آب رخ می دهد.

وی به برنامه ۲۵ ساله طرح جامع آب‌های سطحی شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: امسال (۱۳۹۸) سال سوم اقدامات اجرایی در حوزه عملیاتی و برنامه ریزی این طرح ۲۵ ساله محسوب شده که ۲۱۰ پروژه برای تکمیل شبکه آب‌های سطحی شهر تهران موردنیاز است و هزینه این پروژه‌ها نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت خاکریزآب با بیان اینکه این شرکت سالیانه براساس اولویت‌های شهرداری به انجام این پروژه‌ها می‌پردازد، تصریح کرد: مأموریت‌های اصلی شرکت خاکریزآب اجرای رسوب گیرها، اجرای حوزه‌های تعدیل سیلاب، توسعه کانال‌های سطح شهر تهران برای هدایت آب‌های سطحی، رفع نقاط آبگیر و پایش کمی و کیفی در شبکه‌ است که جمیع این ماموریت‌ها انجام همان ۲۱۰ پروژه است.

عباسی با اشاراه به اینکه باید ۳۰ شبکه زباله گیر در سطح شهر تهران نصب شود، گفت: هزینه هرکدام از این  شبکه‌ها حدود ۳ میلیاردتومان است.

وی ادامه داد: اگر با یک فرهنگ سازی ساده و اقدام اجتماعی از ریختن زباله‌ها در جوی و نهرها جلوگیری شود، ۷۰ میلیارد تومان در خصوص فعالیت شبکه‌های زباله گیر صرفه جویی خواهد شد و در غیر این صورت، عوارض دریافتی از مردم صرف نصب زباله گیر می‌شود.  

به گفته عباسی؛ با شروع بارش‌ها، شهروندان می‌توانند در این حوزه کمک شایانی به رفع مشکلات شهری کنند.

مدیرعامل شرکت خاکریز آب بر اجرای اقدامات نگهداشت کانال ها همزمان با اقدامات توسعه‌ای تاکید کرد و افزود: درحال حاضر در ۱۲ نقطه از سطح شهر تهران، اقدامات نگهداری انجام می‌شود.

عباسی در مورد تعدادی از این اقدامات بیان کرد: مشکلات فنی مسیل میان رود در تقاطع آریافر در منطقه ۲ به منظور جلوگیری از سیلاب‌ها رفع شده، این در حالی است که سال گذشته در ایام عید در این نقطه بالازدگی آب اتفاق افتاد، در خیابان پیروزی نیز مشکل آب ریخت برطرف شده و همچنین در حال حاضر به دنبال رفع مشکل گرفتگی دو لوله آب در بزرگراه امام علی(ع) هستیم.

وی با بیان اینکه باید به این شبکه ۵۳۰ کیلومتری در حوزه لایروبی و فنی رسیدگی شود، عنوان داشت: ارزش شبکه آب‌های سطحی حدود ۷ هزار میلیارد تومان است و سالیانه نیز باید ۲۵۰ میلیارد تومان برای رسیدگی به شبکه هزینه شود.  

مدیرعامل شرکت خاکریز آب، حوزه آبریز شهر تهران را به سه نقطه غرب، مرکز و شرق تقسیم کرد و گفت: درصد بالای آبریزها در حوزه مرکز مدفون و از شهروندان ساکن در مرکز شهر انتظار همکاری بیشتری بابت نریختن زباله و نخاله در جوی و نهرها را داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.