به گزارش روز دوشنبه شهرداری تهران، محمدحسین بوچانی به محورهای برجسته در دوره‌های گذشته و دستاوردهای آن به تشریح وجه تمایز این دوره پرداخت و افزود: تفاوت این دوره با دوره‌های قبل در بحث فناوری و نوآوری مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: از محورهایی که نظیر سال‌های گذشته در این جشنواره طراحی شده است، می‌توان به «معماری و شهرسازی»، «خدمات شهری، محیط زیست» «مالی و اقتصاد شهری»، «حمل و نقل و ترافیک»، «زیرساخت‌های مدیریتی و توسعه شهری»، «اجتماعی و فرهنگی»، «ایمنی و بحران»، «فنی و عمرانی» و «میراث طبیعی تهران» اشاره کرد.

بوچانی با بیان اینکه در بحث انرژی در ردیف محور خدمات شهری و محیط زیست و همچنین به واسطه‌ اهمیت روابط عمومی، اطلاعات شهروندی و اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران محور «ارتباطات و اطلاع‌رسانی» به جشنواره افزوده شده است تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین افزوده‌های امسال، «کاربست پروژه‌های پژوهشی» است تا پژوهش‌ها در حد یک کتابچه باقی نماند و اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای مدیریت شهری جدید نیز رویکردی که در جشنواره لحاظ شده بر این مبناست که از پژوهش‌های تازه و از اقدامات گذشته در مدیریت اجرایی بهره ببریم تا به خروجی ختم شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با تاکید بر وجه اجرای پروژه‌ها اضافه کرد: تا درباره‌ این پژوهش‌ها اعلام نیاز نشود و تقاضایی وجود نداشته باشد، پژوهش‌ها انجام نخواهد شد، در بحث جشنواره نیز به یک یا دو مورد از این پروژه‌ها با نظر به کاربست آن‌ها جایزه‌ای با عنوان «جایزه تهران» اهدا می‌شود.

بوچانی «نوآوری» را اساسی‌ترین وجه تمایز این جشنواره‌ی نسبت به سال‌های گذشته برشمرد و افزود: رویکرد ما در تمام این محورها نوآوری است، مجموعه‌ مدیریت شهری، مناطق ۲۲ گانه‌ شهرداری تهران،  سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه در این جشنواره شرکت می‌کنند و  علاوه بر این با هشت کلان‌شهر مذاکره شد تا در این جشنواره حضور داشته باشند.

وی گفت: شهرهای دیگر نیز می‌توانند در جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (جایزه‌ تهران) حضور داشته باشند و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در خصوص جوانب بین‌المللی این جشنواره که با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره در بخش بین‌الملل نیز فعالیت دارد و این موضوع در کلان‌شهرهای آسیایی و شهرهایی که تهران با آن‌ها تعهد خواهرخواندگی بسته است، در جریان خواهد بود. بخش بین‌الملل امسال پررنگ‌تر شده است و امیدواریم آثار بسیاری در این باره اخذ شود.

بوچانی افزود: بخش دیگری نیز امسال با عنوان پرسش دانش‌آموزی در یازدهمین دوره‌ جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (جایزه‌ تهران)  در نظر گرفته شده است و با بخش سمپاد وزارت آموزش و پرورش همکاری و آثار و پرسش‌های دانش‌آموزان سمپاد را اخذ می‌کنیم و به برخی از آنها جایزه داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مقالات مربوط به مدیریت و فعالیت‌های شهری از سوی دانشجویان و استادان  نیز به محورهای این جشنواره اضافه شده است ابراز امیدواری کرد با تعیین و انتخاب آثار برتر با نوآوری و ایده‌های تازه در مدیریت شهری بتوانیم بخشی از چالش‌های شهر تهران را برطرف کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.