به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار و مومن تهران همزمان با ۲۸ صفر با برگزاری آیین‌های عزاداری در مرقد مطهر امام خمینی(ره) که یکپارچه سیاه‌پوش شده است، در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی(ع) اشک ماتم ریخته و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند.

عزاداران اعم از مجاوران و زائران به صورت فردی با حضور در این مکان مقدس ضمن تسلیت رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به محضر حضرت ولیعصر(عج) و رهبر معظم انقلاب بر سر و سینه زده و عزاداری کردند.

همچنین مراسم نورانی قرائت زیارت پیامبر(ص) از راه بعید در مرقد مطهر امام خمینی (ره) همزمان با شب رحلت پیامبر اعظم(ص)  برگزار شد.

مداحان اهل بیت(ع) نوحه‌سرایی کردند و سخنرانان مذهبی نیز ضمن بیان گوشه‌هایی از زندگانی گهربار پیامبر اکرم(ص) و امامحسن مجتبی(ع)، مردم را به الگو گرفتن از زندگی این بزرگواران توصیه کردند.

آیین‌های مشابهی نیز با حضور عاشقان اهل بیت(ع) در حرم عبدالعظیم(ع)، مسجدها و امامزادگان واجب التعظیم بخش های مختلف شهرستان ری برپاست و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با نوای مداحان اهل بیت(ع) در سوگ رحلت پیامبر مهربانی‌ها و شهادت فرزند امام اول شیعیان اشک ماتم ریختند.

حضرت محمد(ص) در ۱۷ ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر(ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر ۲ از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در سن ۴۰ سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت ۲۳ سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی از دنیا رفت.

امام حسن(ع) فرزند امام علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود؛ ایشان در سن ۳۷ سالگی به مقام امامت رسید؛ آن حضرت در ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری قمری و در ۴۷ سالگی به شهادت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.