به گزارش روز شنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمد رستگاری با اعلام اینکه دستورالعمل اعمال شاخص های جدید به دستگاه های متولی ابلاغ شده است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت آلودگی هوا و رابطه آن با سلامت شهروندان، اصلاحات جدید در نحوه محاسبه شاخص کیفیت هوا برای آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ٢.٥ میکرون، دی‌اکسید گوگرد و ازن انجام شد.
وی افزود: درگذشته  میزان غلظت ۱۵ میکروگرم در متر مکعب ذرات معلق با قطرکمتر از٢.٥  میکرون در محدوده پاک قرار می‌گرفت که این مقدار در محدوده مجاز جدید به ۱۲ میکروگرم بر متر مکعب کاهش یافته است.
رستگاری ادامه داد: همچنین درخصوص محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس، درگذشته تا میزان ٦٥.٤ میکروگرم در متر مکعب در این گروه قرار می‌گرفت که در حدود مجاز جدید، این میزان به ۱۰ میکروگرم کاهش یافت.
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران به اصلاح شاخص دیگری برای سنجش کیفیت آلودگی هوا اشاره داشت و بیان کرد:  برای محاسبه شاخص کیفیت هوای آلاینده دی‌ اکسید گوگرد، پیش از این متوسط ۲۴ ساعته ملاک عمل قرار می‌گرفت در حالیکه در شرایط جدید، شاخص کیفیت یک ساعته نیز به آن افزوده شده است.
رستگاری گفت: برای محاسبه آلاینده ازن میزان غلظت این آلاینده در شرایط پاک از ۵۹ به ۵۴، در شرایط سالم از ۷۵ به ۷۰، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از ۹۵ به ۸۵، شرایط ناسالم از ۱۰۵ به ۹۵ و در مواجهه باشرایط بسیار ناسالم از ۳۷۴ به ۲۰۰ قسمت در میلیارد کاهش پیدا کرده است.
وی در پایان تصریح کرد: این استاندارها برگرفته از آخرین استاندارهای روز دنیا بوده و بر اساس تبصره سه ماده سه قانون هوای پاک به روز رسانی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.