به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مرتضی صادقی روز پنجشنبه در همایش یاوران وقف در آستان شیخ صدوق اظهار داشت: یک واحد آپارتمان ۴۴ متری به ارزش سه میلیارد ریال و یک واحد مسکونی ۸۹ متری به ارزش ۶ میلیارد ریال در دولت آباد شهرری وقف حسینیه حضرت زینب(س) برای انجام مراسم‌های مذهبی شد.

وی افزود: ۶ دانگ یک باب مغازه در خیابان شهید رجایی به نیت خیرات، مبرات و سلامتی امام زمان (عج) و ۴۰۰ متر زمین به نیت حسینیه‌ای به نام حضرت ابوالفضل العباس(ع) در جاده امین آباد نیز وقف به ثبت رسیده است.

صادقی ادامه داد: همچنین یک واحد مسکونی ۷۶‌ متری به ارزش هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تامین هزینه مسجد حجت‌ابن‌الحسن(عج) به همراه ۲۰ هزار متر زمین در حسن آباد فشافویه برای ساخت درمانگاه طی سال جاری وقف شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری عنوان کرد: این اداره طی سال جاری کمک هزینه درمان افراد بی‌بضاعت را با هزینه یک میلیارد ریال برعهده گرفته و این بیماران را به بیمارستان فیروزآبادی جهت درمان رایگان معرفی کرده است.

صادقی در ادامه با بیان اینکه اداره اوقاف شهرستان ری در آستانه ماه محرم به ۲ هزار هیات طی نمایشگاه شمیم حسینی کمک کرده است، افزود: میزان کمک جمع آوری شده و تخصیص یافته به هیات جنوب تهران درحدود ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ابزار کرد: هزینه تامین گاز بیش از۱۰۰ روستا در ایام زمستان و خرید تعدادی بخاری برای خانواده های نیازمند از ابتدای سالجاری انجام شده است.

همایش یاوران وقف امروز پنجشنبه در آستانه آغاز دهه وقف با حضور حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب،حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری و جمعی از علماء، روحانیون و ائمه جماعات شهر تهران در آستان شیخ صدوق در شهرری برگزار شد.

اداره اوقاف شهرستان ری ۴۸۵ موقوفه با ۱۰ هزار و ۳۴۸ رقبات (املاک و مستغلات موقوفه ها) دارد که درآمدهای حاصل از آنها براساس نیت‌های افراد وقف کننده صرف امور عام المنفعه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.