به گزارش ایرنا، پروژه عمرانی مذکور، گودبرداری به عمق ۲۷ متر است که بر اساس ضوابط مبحث ۷ مقررات ملی ساختمان عمق برداری بیش از ۲۰ متر جزو گودهای پرخطر محسوب می شود. همچنین تخریب قنات فعال محدوده و تجمع آب در گود باعث ایجاد ترک در معبر و ساختمان (غرب پروژه) مجاور شده و محدوده را برای سکونت اهالی ناامن ساخته است.

با بروز این ناامنی، مالک (شرکت ایران سازه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی) موظف به اسکان ساکنان متضرر تا زمان مقاوم سازی و تأمین امنیت محدوده شده بودند.

در جلسه امروز که به ریاست معاون فنی عمرانی فرماندار شمیرانات و با حضور رئیس بازرسی و مدیر بحران فرمانداری، شهردار و عوامل شهرداری ناحیه ۴ منطقه یک، نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی و تعدادی از ساکنان متضرر تشکیل شد مقرر شد با توجه به اضطرار این پرونده مراحل صدور پروانه ساخت را تسریع کند و مالک نیز تا پایان سال جاری نسبت به اسکان موقت و تأمین هزینه های ساکنان اقدام کند.

پیش از این اعلام شده بود این پروژه جزو ۶۲ پرونده برج - باغ شهر تهران مورد بررسی بوده که در جلسه امروز نمایندگان مالک به استناد رأی دادگاه مدعی شدند این پرونده برج - باغ نیست.

پروژه گودبرداری نیاوران در ناحیه ۴ شهرداری منطقه یک در شمال پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.