به گزارش ایرنا، مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در مراسم بهره‌برداری از کلاس درس تربیت بدنی در مدرسه علی‌بن‌ابیطالب(ع) کهریزک اظهار داشت: کلاس‌های ویژه تربیت بدنی در مدارس احداث شده‌اند و در آنها ورزش‌های صخره‌نوردی، نردبان سوئدی، طناب آویزان، طناب آتش‌نشانی، بی بی رمپ، چوب موازنه، حلقه هولاهوپ و نردبان چابکی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

محمد جعفری با بیان اینکه تقویت مهارت‌های بنیادی با رویکرد شادی و نشاط در مدارس ابتدایی دخترانه از مهمترین اهداف ایجاد این کلاس‌ها است، افزود: تقویت عضلات کمربند شانه‌ای و تقویت مهارت‌های حرکتی برای ورود دانش‌آموزان به عرصه ورزش از دیگر اهداف ایجاد کلاس‌های ورزش است.

وی ادامه داد: متاسفانه فضای ورزشی مدارس برای دانش آموزان دختر شرایط مناسبی نیست، امیدواریم با احداث و راه‌اندازی کلاس‌های ویژه ورزش در مدارس ابتدایی این نقص در سیستم آموزشی کشور جبران شود.

جعفری یادآور شد: کلاس ویژه ورزش امسال اردیبهشت ماه برای اولین بار به صورت پایلوت در یکی از مدارس دخترانه ناحیه ۲ شهرستان ری به اجرا درآمد و پس از آن در ۱۱ مدرسه ابتدایی دخترانه شهرستان‌های استان تهران از جمله باقرشهر، قرچک، ورامین، جواد آباد، چهاردانگه و حسن‌آباد فشافویه نیز احداث شد.

وی ایجاد کلاس‌های ویژه ورزش در میان دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی را فرصت خوبی برای استعدادیابی دانست و افزود: دانش آموزان در این کلاس‌ها ضمن بالا بردن سطح سواد حرکتی خود توسط مربیان ورزشی استعدادیابی نیز می‌شوند.

مراسم بهره‌برداری از کلاس درس تربیت بدنی در مدرسه ابتدایی دخترانه علی‌بن‌ابیطالب(ع) باقرشهر امروز چهارشنبه با حضور محمد جعفری مدیر کل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، محمدصیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.