به گزارش ایرنا، سومین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهرستان دماوند به عنوان بزرگترین مراسم حسینی در این شهرستان، همزمان با اربعین امام حسین(ع) از ساعت ۸:۳۰ صبح در شهر کیلان از توابع شهرستان دماوند برگزار شد.

جاماندگان از زیارت حرم امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در روز اربعین حسینی، با در دست داشتن پرچم‌های عزا و برگزاری دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی شور وصف ناپذیری را خلق کردند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اربعین حسینی میقات عاشقان و دلسوختگان امام حسین(ع) است و آنان که از زیارت کربلا جامانده‌اند در دیار خودشان به عزاداری و عرض ارادت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین تجلی مقدمات ظهور است، خاطرنشان کرد: شهرستان دماوند در این روز شاهد برگزاری برنامه‌های متعددی همچون دسته‌های عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی و منابر وعاظ و خطابه است که جهت تبیین اهداف حسینی برگزار می‌شود.

 دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهرستان دماوند نیز در خصوص این مراسم، اظهار داشت: این آیین معنوی همچون سال گذشته از امامزاده زین‌العابدین(ع) کیلان تا امامزاده عیسی (ع) روستای زیارت به طول ۱۰ کیلومتر برگزار شد.

امین کاشی با اشاره به اینکه این طرح برای سومین سال متوالی در حال برگزاری است، ادامه داد: امسال با حضور پرشور مردم شهرستان از پنج شهر دماوند، رودهن، آبسرد، آبعلی و کیلان برگزار شد.

وی برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا و برپایی موکب‌های عزاداری، فرهنگی ویژه کودکان و پذیرایی برای عزاداران، پخش مداحی و قرائت فاتحه در مزار شهدای مسیر و نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های این آیین دانست.

دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهرستان دماوند همچنین با اشاره به اینکه در ابتدای مسیر پرچم‌های عزاداری و سربند عاشورایی بین عزاداران توزیع خواهد شد، گفت: قرائت زیارت اربعین و شعرخوانی شاعر آیینی بخشی دیگر از مراسم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.