انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) که به هر طریقی نتوانستند در مراسم اربعین شرکت کنند و از مراسم جا ماندن از دلدادگی آنها چیزی کم نشده و شرایطی پیش آمده تا در مسیر پیاده‌روی جاده عشق از مسیرهای منتهی به حرم عبدالعظیم(ع) پیاده‌روی کنند.

وی ادامه داد: در مسیر پیاده‌روی مراسم اربعین از نجف تا کربلا حضور داشتم و با توجه به اینکه امسال با جمعیتی بیش از سال‌های قبل مواجه بودیم، امنیت و آرامش برقرار است و تاکنون مسئله خاصی گزارش نشده است.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: امنیت به لطف خدا و کمک همه عواملی که در تامین امنیت کشور نقش آفرینی می‌کنند از جمله نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج، سربازان گمنان امام‌ زمان(عج) و خود مردم در مسیر نجف به کربلا و مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) در تهران کاملا برقرار است.

وی ادامه داد: برخی زائران سفر خود را مدیریت کردند و به ایران بازگشتند و بقیه زائران نیز در امنیت کامل هستند و به کشور باز خواهند گشت.

استاندار تهران تصریح کرد: در جلسه شورای تامین استان تهران مقرر شد نیروی انتظامی از شب گذشته همه مکان‌ها و مسیرهای ورودی حرم  عبدالعظیم(ع) را کنترل تا مشکلی برای زائران جامانده وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: مراسم جاماندگان کربلا در چهار سال اخیر در جای جای ایران اسلامی به ویژه در تهران رنگ و بوی خاصی به خود گرفته و هر سال با شکوه خاصی برگزار می شود.

محسنی بیان کرد: در مسیر جاماندگان تمهیداتی اتخاذ و موکب‌هایی برقرار شده است و عزادرای به صورت سینه زنی، نوحه خوانی، زیارت اربعین برگزار می‌شود تا زائران همان رنگ و بو و هوای خاص نجف به کربلا را داشته باشند. 

هفتمین مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهر تهران از میدان امام‌حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع) امسال برگزار می‌شود و در منطقه ۲۰ خیابان‌های فدائیان اسلام، شهید رجایی، ورامین و دسترسی‌های بزرگراهی پیرامون حرم مطهر از جمله مسیرهای پیاده‌روی روز اربعین هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.