به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، نمایش آیینی تعزیه با عنوان «چشم انتظار» در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) و ایوان انتظار میدان حضرت ولی عصر (عج) برگزار می‌شود.

این برنامه که روایتی است از حماسه عاشورا تا بازگشت خاندان اهل بیت(ع) از اسارت به کارگردانی شقایق عوض زاده و بازی گروه هنرمندان به روی صحنه می رود. 
مسافران مترو میدان حضرت ولی عصر (عج) در روزهای ۲۳ و ۲۴ مهرماه و ایستگاه امام خمینی (ره) روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه سال جاری شاهد اجرای تعزیه خواهند بود.
همچنین گذرگاه‌های فرهنگی ایستگاه‌های مترو شاهد اکران نمایشگاه‌های عکس با موضوع پیاده‌روی اربعین است. 
همچنین مترو تهران مسافران شهرزیرزمینی را به تماشای نمایشگاه‌های عکس با عنوان «روایت جنون»، «مسیر جاوید» و «ایران و عراق»، «لایمکن الفراق» در ایستگاه‌های متروی امام خمینی (ره)، تجریش، شادمان، فردوسی، میدان انقلاب اسلامی، تئاترشهر، ارم سبز، میرداماد و قیطریه دعوت می‌کند.
امسال نیز به مناسبت پیاده‌روی زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام با عنوان «جاماندگان اربعین حسینی» از میدان امام حسین علیه السلام تا شهرری، ‌برنامه‌های مختلفی در روز اربعین حسینی و در مسیر راهپیمایان و عزاداران برگزار می‌شود.
تهیه و چاپ سربند یاحسین در ایستگاه امام حسین علیه السلام و توزیع بین مسافران مترو و هم چنین عکس یادگاری از مسافران با پس زمینه تصویری از راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در ایستگاه میدان شهدا در روز اربعین از برنامه‌های روز جاماندگان است.
مسافران در همان روز پس از رسیدن به ایستگاه مترو شهرری از دیگر برنامه‌های فرهنگی مترو نیز برخوردار می‌شوند. 
معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو با برپایی ایستگاه صلواتی به منظور پذیرایی از راهپیمایان، برپایی غرفه نقاشی کودکان با موضوع اربعین، غرفه مشاوره طرح اقتصاد مقاومتی، میز مشاوره مذهبی و پاسخ به شبهات دینی و سوالات شرعی و پایگاه مشاوره امر به معروف و نهی از منکر با حضور کارشناسان مربوطه میزبان مسافران و راهپیمایان روز اربعین در ایستگاه متروی شهرری خواهند بود.

تهرام/۷۲۴۳//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.