به گزارش ایرنا، علی خوئینی روز دوشنبه در آیین رونمایی از اسناد مالکیت زمین‌های فاقد سند در شهر آبسرد که با حضور برخی مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات شهرداری آبسرد برگزار شد بدون اشاره به مدت زمانی که این سندها صادر شده و علت بلاتکلیفی این املاک برای دریافت سند اظهار داشت:  ۱۰ درصد اسناد صادر شده در دماوند مربوط به شهر آبسرد است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه این میزان سند صادر شده است اما همچنان نیازمند صدور سند هستیم که اقداماتی در حال برنامه ریزی است.

خوئینی گفت: این اسناد چون تک برگی است و از طریق سیستم UTM تعریف شده، بدون خطا بوده و بسیاری از مشکلات گذشته را نخواهد داشت حتی می توان از آنها در احیای بافت های فرسوده، احیای حقوق عمومی و توسعه پایدار بهره گرفت.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران تصریح کرد: متقاضیان می توانند از طریق همین سند، جهت نوسازی بافت های فرسوده خود با درخواست وام ۴۰ میلیون تومانی با سود چهاردرصد و تنفس دو ساله اقدام کنند و حتی می توان به عنوان وثیقه نیز در سیستم بانکی استفاده کرد.

دماوند برای توسعه، عزمی ملی می‌خواهد

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این مراسم با بیان اینکه برای حفظ اراضی شهرستان باید همه مسئولان احساس مسئولیت کنند، اظهار داشت: اگر ما از وضعیت شهرستان دماوند در زمینه آب و هوا، ساخت‌وساز و بسیاری از امورات غفلت کنیم، نه تنها دماوند، بلکه استان تهران متضرر می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز دماوند به یک تنفس‌گاه و مکانی ویژه برای استان تهران با توجه به موقعیت آب و هوایی تبدیل شده است، افزود: برای ساماندهی بسیاری از امورات منطقه نیازمند عزمی ملی هستیم در حالی که بسیاری از این موضوعات باید در گذشته انجام می‌شد و امروز عقب افتاده ایم.

فرماندار دماوند با اشاره به اینکه این شهر جزو ۱۴ شهر نمونه گردشگری بوده و نیازمند توسعه در بخش زیرساختی است، گفت: با وجود عقب ماندگی و کمی و کاستی ها، امروز عزم خود را برای ساماندهی و تامین زیرساخت ها جزم کرده ایم که اگر امروز نیز کوتاهی صورت گیرد، کل استان دچار مشکل خواهد شد.

وی به پروژه های در دست اقدام در شهرستان طی سال جاری اشاره و بیان داشت: آغاز اجرای پروژه فاضلاب، اجرای پروژه گازرسانی به روستاهای باقی مانده شهرستان، توسعه معابر، رفع مشکلات برق و ... از جمله این اقدامات است.

ثبت‌نام ۱۴۵۰ متقاضی جهت دریافت سند در شهرداری آبسرد

شهردار آبسرد نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز مفتخریم ۱۲۰ سند مالکیتی در شهر آبسرد را آماده تحویل داریم، اظهار داشت: یکی از مشکلات در بخش احیای بافت فرسوده شهری در توافق با مالکان، نداشتن اسناد مالکیتی است.

سیدمحمد رفیعی طباطبایی گفت: بنیاد مسکن با کوتاه کردن مسیر فرآیند بازآفرینی و احیای بافت های فرسوده می تواند نقش بسزایی ایفا کند که البته مقرر شده در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با نظارت شورای اسلامی شهر، کمیته‌های صدور سند تشکیل شود.

شهردار آبسرد با بیان اینکه تاکنون ۱۴۵۰ نفر برای دریافت سند ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۰۳۴ پرونده تشکیل، ۱۱۱۶ مورد سند تک برگی صادر که ۷۷۰ سند تحویل داده شده و امروز ۱۲۰ جلد سند مالکیتی تحویل می‌شود.

رفیعی طباطبایی ادامه داد: همچنین ۲۲۶ سند تک برگی توسط صدور سند شهر آبسرد در دست اقدام است.

در این مراسم به ۱۰ نفر از متقاضیان بصورت نمادین سند مالکیتی اهدا شد. 

شهر آبسرد از جمله شهرهای شهرستان دماوند است.

تهرام/۷۲۴۶//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.