به گزارش ایرنا، نیره پیروزبخت امروز چهارشنبه در حاشیه تجدید میثاق کارکنان سازمان ملی استاندارد کشور با آرمان‌های امام راحل با بیان اینکه این سازمان به عنوان حافظ و ناظر سلامت کشور محسوب می‌شوند، افزود: اجازه نمی دهیم تحریم‌ها ضربات سنگینی به سلامت و کیفیت محصولات ساخت داخل بزند از همین رو تمامی واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش این سازمان به صورت دقیق در مراحل تولید و فروش رصد می‌شوند.

پیروزبخت ادامه داد: سازمان ملی استاندارد کشور امسال به مناسبت نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رونق تولید برنامه‌های حمایتی و نظارتی خوبی برای بهبود عملکرد واحدهای تولیدی تعریف و اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال سازمان ملی استاندار سه بسته حمایتی در خصوص حمایت از تولیدات داخلی، تسهیل واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی و بسته‌های حمایتی برای صادرات کالاها به تولید کنندگان ارائه کرده است، ابراز کرد: تولیدات داخلی اگر با مواد اولیه مرغوب و بر مبنای معیارهای دقیق استاندارد کشور تولید شوند، براساس تفاهم نامه سازمان استاندارد با کشورهای همسایه صادرات محصولات بدون هیچ‌گونه مشکلی و با سرعت بالا صورت خواهد گرفت.

رییس سازمان ملی استاندارد کشور ادامه داد: امسال همچنین ستادهای مختلفی از جمله ستاد مقابله با تحریم و ستاد تعامل با بخش خصوصی در سازمان ملی استاندارد ایجاد شده است تا مشکلات حاصل از تحریم‌ها در واحدهای تولیدی به سرعت بررسی شوند و همچنین مشکلات بخش خصوص نیز به خوبی شناسایی شوند.

پیروزبخت در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر واحدهای تولیدی معیارهای استاندارد تولید کالاها را به خوبی رعایت کرده‌اند، افزود: بازرسان سازمان استاندارد کشور در تمامی بازدیدهای ادواری و سرزده خود کمترین میزان تخلف را گزارش کرده‌اند.

وی در خصوص شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: سازمان ملی استاندارد در شرایطی که تحریم‌ها اجازه ورود برخی کالاهای خاص را به داخل خاک ایران نمی‌دهند با همکاری معاونت علمی ریاست  جمهوری گواهی انطباق محصولات دانش بنیان را برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده است.

پیروز بخت تاکید کرد: تمامی مسئولان و سازمان باید با همکاری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اجازه مشابه سازی و کار این واحدهای در کشور تسهیل کنند.

نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد کشور به همراه جمعی از مدیران و کارکنان سازمان ملی استاندارد امروز (چهارشنبه) به مناسبت هفته استاندارد با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.

شانزدهم تا بیست و دوم مهرماه به عنوان هفته استاندار نامگذاری شده است.

۶۰۰۳/۳۲۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.