محسن اسماعیلی روز سه شنبه در آئین تکریم از ۳۰ سال تلاش رسان های یونس شکرخواه در فرهنگسرای رسانه با اشاره به ویژگی های اخلاقی و وجودی و شخصیتی استاد یونس شکرخواه ، گفت:‌ وی از شناخته شده ترین اساتید علوم ارتباطات است  که آثار فراوانی را قلم زده و از خود یادگار گذاشته است.

وی با اشاره به دانش، علم، اخلاق و هنر این پیشکسوت عرصه رسانه و روزنامه نگاری کشور،  اظهارداشت: شکرخواه هم دانشمند و هم هنرمند است که حتی در فناوری نوین نیز پیشتاز می باشد.

این حقوقدان و عضو هیئت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در ادامه منش، رفتار، فروتنی را نیز از دیگر ویژگیهای استاد شکرخواه برشمرد و که وی تجلی یافته است.

به گفته وی بی ادعایی کیمیایی است کم یاب و بلکه نایاب که برغم جایگاه علمی او، همیشه  به فروتنی از او یاد می شود.

اسماعیلی درعین حال گفت:‌ در طول دوران دوستی و رفقات خود با او هیچگاه گره بر ابرو و پیشانی این استاد پیشکسوت رسانه ندیدم چراکه حلم و بردباری وی زبانزد است.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر ویژگیها و جایگاه استاد شکرخواه ، تاکید کرد: نباید هیچگاه الگوهای خوب بومی مانند وی به فراموشی سپرده شوند و لذا باید همواره یاد و خاطر امثال او در اذهان و فعالیت ها زنده و پویا بماند و از طرفی الگویی برای نسل های امروز و آینده شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه افراد پیشکسوت و رسانه ای و اساتید برجسته علوم ارتباطات در این جمع هستند، پیشنهادت کرد دست اندرکاران حوزه رسانه آیین های مشابه را همواره در دستور کار خود قرار داده و اینگونه تکریم ها مستمر ادامه داشته باشد.

آیین تکریم از ۳۰ سال تلاش رسانه ای یونس شکرخواه روز سه شنبه با حضور محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، محسن اسماعیلی عضو مجلس خبرگان رهبری و جمعی از پیشکسوتان و اساتید علوم ارتباطات، مدیران عامل خبرگزاریها و رسانه های کشور در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

یونس شکرخواه در یک نگاه

یونس شکرخواه متولد ۲ تیر سال ۱۳۳۶ در مشهد که پدر روزنامه نگاری آنلاین ایران  نیز محسوب می‌شود، دارای کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، کارشناسی ارشد ارتباطات و دکترای علوم ارتباطات است.

وی فعالیت‌ حرفه‌ای روزنامه‌نگاری خود را از سال ۱۳۶۰ با ترجمه مقاله‌ای برای روزنامه اطلاعات آغاز کرد. شکرخواه از متخصصان حوزه دانش ارتباطات و از مترجمان این رشته به زبان فارسی است.

پایان‌نامه دکتری شکرخواه کتابی با عنوان روزنامه‌نگاری سنتی و روزنامه‌نگاری سایبر است که در آن به بررسی نگرش صاحبان‌ نظر درباره آثار فناوری‌های نوین ارتباطی بر آزادی بیان پرداخته است.

شکرخواه عضو هیات مؤسس و عضو هیات رئیسه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، عضو گروه چندرسانه‌ای فرهنگستان هنر بوده و همچنین وی عضو هیات امنا و عضو شورای علمی مدرسه ملی سینمای ایران است.

او در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی و در مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها تدریس کرده است و در حال حاضر عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان در دانشگاه تهران است و دروس نظریه‌های ارتباطات، سایبر ژورنالیسم، تحلیل گفتمان انتقادی، سینما و رسانه‌های بریتانیا و مطالعات فرهنگی را تدریس می‌کند.

در کارنامه وی، دبیری بخش بین‌الملل و عضویت در شورای تیتر کیهان (۱۳۷۷-۱۳۶۱)، عضویت در شورای علمی فصلنامه رسانه، ماهنامه تخصصی صنعت چاپ، فصلنامه پژوهش‌های ارتباطی، عضویت در شورای سردبیری کتاب هفته، سردبیری جام جم آنلاین (۱۳۸۴-۱۳۸۱) و سردبیری همشهری آنلاین (از سال ۱۳۸۵) به چشم می‌خورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.