حمیدرضا داداشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: 2 هزار و ۵۸۱ نفر در نیمه نخست سالجاری مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۱۷۹ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کردند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تعداد از مقرری بگیران، پرونده یکهزار و ۷۶۹ نفر از افراد بیکار این شهرستان نیز در دست بررسی است و در صورت تکمیل مدارک و نداشتن منع قانونی به مقرری بگیران افزوده می‌شوند.

داداشی ادامه داد: ۹۳ نفر از بیکاران شهرستان ری از ابتدای سالجاری تاکنون شاغل شدند و ۱۵۹ نفر نیز به مراکز فنی و حرفه ای جهت حرفه آموزی معرفی شدند که از این میزان ۱۴ نفر پس از حرفه آموزی وارد بازار کار شدند.

وی در خصوص نحوه پرداخت بیمه بیکاری افزود: فرد بیکار طی ۳۰ روز از تاریخ بیکاری شرایط خود را به واحدهای کار و امور اجتماعی اعلام و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن را بیان کند.

داداشی تصریح کرد: افرادی که بین ۶ تا ۲۴ ماه سابقه پرداخت بیمه داشته باشند در صورت مجرد بودن تا ۶ ماه و متاهل بودن تا ۲۴ ماه مقرری بیکاری دریافت می کنند.

وی یادآور شد: مقرری بگیران بیمه بیکاری موظف هستند در کلاس های فنی و حرفه ای اداره کار شرکت و همچنین در تاریخ های مقرر جهت حضور و غیاب حداقل هفته ای یکبار به اداره کار معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.

۶۰۰۳/۳۲۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.