به گزارش ایرنا علی اعطا روز سه شنبه در هشتمین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به لایحه مالیات بر ارزش افزوده که هم‌ اکنون در مجلس مطرح است، گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده بعد از سال‌ها به مرحله‌ای رسیده است که در آستانه تعیین تکلیف قرار دارد.
 وی افزود:‌ تصویب نشدن لایحه مالیات بر ارزش افزوده باعث می‌شود که مدیریت شهری و شوراها در آستانه یک خطر بالقوه قرار گیرد.
اعطا ادامه داد: مجلس تا این لحظه نپذیرفته است که موضوع عوارض از مالیات تفکیک شود و این باعث می‌شود عوارضی که شهرداری‌ها نیازمند وصول آن هستند منتفی شود.
وی اظهار داشت: در حالی که این موضوع قبلا در متن قانون پذیرفته شده و در حال حاضر حذف شده است.  
سخنگوی شورای شهر تهران تأکید کرد: بند ۱۰ ماده ۹ به کمیسیون بازگشته تا بررسی‌های بیشتری صورت گیرد و این اصلاح انجام شود تا شوراها و شهرداری‌ ها با مشکل مواجه نشوند.  
وی با بیان اینکه سهم شهرداری‌ها در گذشته از این میزان ۴ درصد بوده است عنوان کرد: هم‌اکنون سهم شهرداری‌ ها در آستانه تبدیل شدن به ۳ درصد است.

اعطا تأکید کرد: شهرداری‌ ها به عنوان منابع پایدار درآمد، روی این درآمد حساب باز می کنند و این باعث عدم تعادل بین منابع و مصارف در حوزه مالی مدیریت شهری می‌شود.  
وی با بیان اینکه این امکان وجود دارد که حق وضع عوارض از شوراها گرفته شود و در اختیار وزارت کشور قرار گیرد، گفت: در این حالت کارکرد شوراها با مشکل مواجه خواهد شد و یکی از مهم‌ترین جایگاه‌های پیش‌بینی شده برای شوراها از انتفاع ساقط می‌شود.  

ارایه شاخص های برنامه پنج ساله سوم، در صحن شورا
سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به شاخص‌ های برنامه پنج ساله سوم توضیح داد: در اجرای ماده ۹۴ برنامه ۵ ساله سوم شهرداری به زودی ماده واحده‌ای با موضوع شاخص‌های برنامه پنج ساله سوم در صحن مطرح می‌شود تا در ۶ حوزه مأموریت شهرداری، کنترل و نظارت بر اجرای برنامه امکان‌پذیر شود.
وی افزود: بر این اساس مشخص می شود در هر ماه، فصل، نیم‌سال و سال چه اقداماتی انجام شده و نظارت‌ها با معیار جدی‌تری مشخص شود.

مشکل گود برج میلاد حقوقی است 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت گودهای پر خطر تهران گفت: در مجموعه ضوابط عمرانی تعریفی برای گودهای پر خطر نداریم و در این زمینه برداشت های متفاوتی وجود دارد.  
وی افزود: در حدود دو سال پیش از سوی سازمان نظام مهندسی شهر تهران اعلام شد ۲۰۰ گود پرخطر در تهران وجود دارد.
اعطا ادامه داد: برخی از آنها به دلیل مشکلات مالی و برخی دیگر ‌به دلیل مشکلات حقوقی رها شده بودند که عمدتا هم مربوط به شهرداری نبود و برخی مربوط به بخش خصوصی بوده است.  
سخنگوی شورا یادآور شد: شهرداری با پیگیری‌های کمیته عمران شورای شهر تهران بررسی‌های خود در این زمینه را آغاز کرده است.
وی گفت: شهرداری گودهایی که در اولویت بوده پیگیری کرده و هشدار داده و برخی را هم مقام سازی کرده است.  
اعطا همچنین افزود: گود مجاور برج میلاد از سوی کارشناسان بررسی و باید درباره آن تصمیم عاجل گرفته شود.  
وی ادامه داد:  شهرداری منطقه، معاونت عمران و پیمانکار مربوطه نشست هایی را برای رسیدن به توافقاتی آغاز کردند  اما مساله اساسی گود جنب برج میلاد حقوقی است.
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: گشایش هایی در این زمینه حاصل شده است که اگر کار به جریان بیفتد، از این وضعیت کنونی خارج می شود.  

گزارشی از سارقان سردیس قیصر ارایه نشده
سخنگوی شورای اسلامی شهر  درباره دستگیری سارقان سردیس قیصر امین پور گفت: هنوز گزارشی از این موضوع به ما داده نشده است.  
اعطا ادامه داد: ما هم در اخبار این موضوع را دیدیم و گزارشی به دست ما نرسیده است.

ساخت پل صدر بدون مطالعه بود 
 سخنگوی شورای شهر درباره سخنان محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران درباره ضرورت ساخت برج میلاد و اتوبان دو طبقه صدر گفت: واقعیت این است که در رابطه با ساخت اتوبان دوطبقه صدر در شهرداری هیچ مطالعه‌ای انجام نشده که چرا باید این اتوبان در دو طبقه ساخته شود.

وی گفت: وقتی تصمیم به ساخت گرفتند مطالعات فنی انجام شد.  
اعطا با بیان اینکه ما هیچ سابقه‌ای مبنی بر توجیه ضرورت یا طرح مصوبی در میان سوابق پیدا نکردیم، عنوان کرد: در هیچ سند مصوب یا طرح جامع، تفصیلی مطالعه‌ای که نشان دهد ضرورت احساس این بزرگراه وجود داشته پیدا نشده است.
سخنگوی شورا درباره ساخت برج میلاد نیز گفت: این برج، برج مخابراتی است و زمانی که برج میلاد ساخته می‌شد دو دهه بود که در هیچ کجای دنیا دیگر برج مخابراتی ساخته نمی‌شد.  
وی تأکید کرد: آقای هاشمی هم عنوان کرد هزینه‌ای که اینجا صرف شده می‌توانست صرف اولویت‌های دیگر شود.  

هزینه های هفته تهران چه مقدار است؟  
اعطا همچنین درباره موضوع هزینه‌های هفته تهران و برنامه های این هفته گفت: اطلاع دقیقی از میزان هزینه‌ها ندارم.
وی ادامه داد:  اما احتمالاً این هزینه‌ها مربوط به مرکز ارتباطات و در ردیف دیپلماسی شهری بوده است و احتمالاً با همکاری برخی معاونت‌ها صرف شده است.  

اوحدی به دلیل مشکلات شخصی می رود 
اعطا در پاسخ به این پرسش که شنیده شده یکی از معاونان دوره مدیریت پیشین قرار است جایگزین اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شود، گفت: در مورد سازمان فرهنگی و هنری، شهرداری تصمیم‌گیر نهایی نیست.
وی گفت: این سازمان، هیات امنایی و با حضور ۱۱ نفر که یک نفر از شهرداری و یک نفر از شورای شهر هستند، اداره می شود.
وی گفت: صحبت رفتن اوحدی از سازمان فرهنگی و هنری  به دلایل شخصی چند وقتی مطرح شده است.
اعطا افزود: درباره جایگزین احتمالی ایشان هیچ بحثی مطرح نشده است و برای انتخاب گزینه جدید تصمیمی گرفته نشده است.

خانه اتحادیه قابل بهره برداری است 
سخنگوی شورا درباره زمان بهره‌برداری از خانه اتحادیه  به عنوان خانه تهران، گفت: در این باره از سازمان زیباسازی کسب اطلاع شده و تعدادی از اعضای شورای شهر نیز از این مکان بازدید کرده‌اند.  
اعطا گفت: گزارش‌های سازمان زیباسازی حاکی از این است که این خانه قابل بهره‌برداری است اما به دلایلی بهره‌برداری آن به تعویق افتاده است که از جمله آنها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که کاربرد و نوع بهره‌برداری از خانه اتحادیه هنوز مشخص نیست.
وی ادامه داد: شهرداری در این باره به جمع‌بندی روشنی که مورد قبول شورای شهر باشد نرسیده است.  
عضو شورای تهران گفت: تصمیم بر این شد تا بررسی‌های بیشتری در این باره انجام شود و ترجیح بر این بود که بهره‌برداری در هفته تهران انجام شود.
وی گفت: احتمال می‌رفت که اگر بهره‌برداری صورت گیرد در مجموع در بازه زمانی کوتاه، نارضایتی‌هایی اتفاق بیفتد به همین دلیل بهره‌برداری برای مدت زمانی به تعویق افتاد.

روابط عمومی شهرداری از انتشار حقوق معاونان در سایت شفاف جلوگیری نکرده است
اعطا درباره اعلام حقوق مدیران شهری در سامانه و اینکه روابط عمومی شهرداری مانع از انتشار حقوق معاونان بر سایت شفاف شده، گفت: البته این گونه نبوده است که روابط عمومی شهرداری از اعلام حقوق مدیران جلوگیری به عمل آورده باشد.  
وی افزود: دو ماه پیش از سوی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران مکاتبه ای انجام شده و خواسته شده با توجه به اهمیت موضوع و تبعات افکار عمومی و رسانه‌ای موضوع با حساسیت ویژه‌ مورد بررسی قرار گیرد.  
سخنگوی شورای شهر تهران تأکید کرد: در شورا ترجیح ما این است که این کار انجام شود اما گویا در معاونت منابع انسانی در زمان آقای شیخ زیرساخت‌ها آنطور که باید و شاید فراهم نشده تا اطلاعات درست روی سامانه قرار گیرد و در مجموعه خروجی‌ها، اطلاعات نادرستی روی سایت قرار گرفته است.  
اعطا ادامه داد: جهت‌گیری کلی این  است که این اطلاعات منتشر شود.
وی تأکید کرد: نفی نمی‌کنم که در شهرداری مقاومت‌هایی نسبت به این موضوع وجود دارد،  

 شهرداری مسئول سقوط جرثقیل در بزرگراه بسیج نبود 
سخنگوی شورا گفت: به لحاظ ساختار مدیریت ایمنی و HSE اشکالاتی وجود دارد که آنها را احصاء کرده‌ایم و در همین مورد  رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران مکاتبه‌ای را با دکتر حناچی در این رابطه انجام داده و خواستار بازنگری در ساختار HSE در راستای افزایش هماهنگی، تعامل و ارتباط مؤثر در تمام سطوح و تأمین ضمانت اجرایی شد.
وی با اشاره به اینکه موضوع سقوط جرثقیل در بزرگراه بسیج و انتهای خیابان محلاتی که منجر به فوت دو نفر شد، گفت: این موضوع در دست بررسی است.
اعطا گفت: مسئولیت این موضوع بر عهده شهرداری نبود و در اختیار بهره‌بردار قرار گرفته و پیمانکار و جرثقیل طرف قرارداد شهرداری نبود.
وی تأکید کرد:  اظهارنظر بیشتر باید پس از بررسی‌ های بیشتری انجام شود.  

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تخلفات شورای معماری مناطق هم گفت: موضوعی که در شورای شهر دنبال می کردیم این بود که شوراهای معماری مناطق دیگر نتوانند تراکم اضافه کنند.
وی ادامه داد: شوراهای معماری مناطق نمی توانند سطح اشغال و طبقات را اضافه کنند.  
عضو شورای تهران افزود: مواردی را که تذکر دادیم و سپس بررسی مشخص شد عمدتا مربوط به قبل از این تصمیم‌ بوده است.
وی عنوان کرد:  شهرداری را موظف به ارایه لایحه ای کردیم که در آن حدود اختیارات شورای معماری مناطق را مشخص کند.  

همزمانی تشکیل پلیس و شهرداری در پایتخت 
وی با اشاره به سیزدهم مهر ماه روز نیروی انتظامی اظهار داشت: نهاد پلیس و نهاد شهرداری در تاریخ کشور در یک مقطع زمانی پدید آمدند و صرف‌نظر از آنچه طی صد سال اخیر روی داده است دو نهاد نظمیه و بلدیه از گذشته تا به امروز از لحاظ همکاری و هماهنگی از یک میزان همکاری قابل قبول و مطلوب برخوردار بوده‌اند.  
اعطا افزود: این دو نهاد ضمن حفظ استقلال طرفین به لحاظ جایگاه حقوقی دارای سطح درک متقابل به لحاظ جایگاه و همکاری قابل توجه و شایسته‌ای هستند.

تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.