به گزارش روز سه شنبه ایرنا از میراث فرهنگی استان تهران، پرهام جانفشان از خانواده ها برای بازدید از نمایشگاه از دشت تا کوهپایه دعوت کرد تا آثار هویت شهری را به عنوان مهمترین داشته فرهنگی و اجتماعی یک ملت مشاهده کنند.

 مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه این نمایشگاه به همت موزه ملی به عنوان موزه مادر به مناسبت هفته تهران گشایش یافته است افزود: شناخت هویت توسعه پایدار شهری را به همراه دارد و اگر امروز می خواهیم از گفتمان پیشرفت تهران در مسیر توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی صحبت کنیم باید هویت و داشته های تاریخی خود را به درستی در جامعه معرفی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: حس تعلق مکانی به شهروندان باعث افزایش مشارکت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه خواهد شد در همین راستا سعی می کنیم با برگزاری تورهای تهران قدیم برای شهروندان در کنار برگزاری نمایشگاه های موضوعی در موزه ها هویت و تاریخ تهران را معرفی کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: آثار بدست آمده از کاوش های باستان شناسی نشان می دهد تهران به عنوان پایتخت یک کشور دارای تمدن چند هزارساله بر خلاف بعضی از کلانشهرهای مطرح جهان نیازی به هویت و تاریخ ساختگی و جعلی ندارد.  

وی از مدیران مدارس شهر تهران خواست تا اردوی بازدید دانش آموزان و حتی دبیران تاریخ از این نمایشگاه بسیار غنی را در برنامه های آتی خود قرار دهند.  
یادآور می شود این نمایشگاه در طبقه اول موزه ایران باستان تا پایان مهرماه ۹۸ پذیرای علاقه مندان و تهران پژوهان است.

تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.