غلامحسین محمدی روز دوشنبه در توئیتی نوشت: آنها که شهرداری را پیش از این اداره کرده‌اند می‌دانند کاهش سه هزار نفر نیروی انسانی و تثبیت بودجه روی برآورد سال ۹۶ چه فشارهایی بر مدیریت شهرداری ایجاد می‌کند، اما برای تغییر ریل مقاومت می‌کنیم و شهر را نمی‌فروشیم.

به گزارش ایرنا پیروز حناچی شهردار تهران نیز امروز در آیین بهره‌برداری از بوستان مرحومه مرضیه حدیدچی از مبارزان انقلاب اسلامی اظهارداشت: کم لطفی است اگر کسی ما را به تراکم فروشی در پایتخت متهم کند در حالی که اعضای مدیریت شهری سخت در تلاشند از تراکم فروشی ممانعت کنند.

وی تصریح کرد: ما به درآمدهای ناشی از ساخت و سازها نیازمندیم اما هرگز با سلامتی مردم معامله نمی‌کنیم و شهر را در معرض فروش قرار نمی‌دهیم.

حناچی یادآور شد: به شعارهایمان در ممانعت از تراکم فروشی پایبند هستیم.

وی در ادامه شهر تهران را ویترین تاریخ معاصر کشور خواند و اظهار داشت: هفته طهران ( ۱۲ تا ۱۸ مهر) فرصتی است که به موجودیت تهران و اتفاقاتی که می‌تواند ما را به گذشته برگرداند دقت کنیم، ضمن اینکه بخشی از تاریخ معاصر کشور را یادآور می‌شود.

شهردار تهران گفت: این شهر به چنارهایش شناخته می‌شود اما درختان مثمر آن مانند خرمالوها و توتستان‌ها هم می‌توانند بخشی از جاذبه های این شهر باشند که معرفی و رسیدگی به آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ باغ‌ها، فضای سبز و جلوگیری از تخریب باغ‌ها یا همان لفظ رهبر معظم انقلاب مبنی بر کوه خواری مورد تاکید قرار گرفت و شورای اسلامی شهر تهران لایحه ای را در این زمینه به تصویب رساند.

حناچی تاکید کرد: باید برای حفظ و توسعه باغ های پایتخت از مشارکت و همکاری مردم بهره گرفت چون اگر آنان احساس کنند جلو چشمشان اتفاقی در حوزه فضای سبز رخ می دهد حتما همراه مسئولان شهری خواهند بود.

به گزارش ایرنا مدیریت شهری پایتخت در دوره پنجم در نخستین روزهای آغاز فعالیت، مصوبه برج- باغ ها را با هدف جلوگیری از تخریب درختان لغو و لایحه خانه- باغ را مصوب کرد.

تهرام/۷۲۴۳/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.