حسین اردلان روز دوشنبه در حاشیه آغاز برداشت سیب درختی در شهرستان دماوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت این محصول درختی در اوایل مهرماه آغاز و تا دو ماه ادامه خواهد داشت افزود: حدود ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار باغ سیب در دماوند وجود دارد.

وی ادامه داد:  در شهرستان دماوند ۲۰ نوع سیب تجاری با کیفیت عالی که برخی از آن شهرت ملی و جهانی دارد، برداشت می شود که حدود ۸۰ درصد مصرف صادراتی بوده و در استان تهران رتبه نخست را داریم.

وی در خصوص گله مندی باغداران از ارزان بودن قیمت سیب، گفت: با توجه به افزایش تولید و بالا رفتن تناژ این محصول کشاورزی درکشور و از سوی دیگر جوابگو نبودن قیمت فروش محصول با هزینه ها، لازم است در بخش صادرات گام برداشته و این بخش را توسعه دهیم.

اردلان گفت: جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از دوماه قبل مکاتباتی با سازمان و وزارت جهاد از طریق نماینده شهرستان های دماوند و فیروزکوه آغاز کرده و در تلاش است بخش عمده ای از محصول را صادر کند تا گله مندی کشاورزان رفع شود.

وی نیز افزود: کل محصولات کشاورزی شهرستان دربخش باغات، زراعی، گلخانه و دامی ۳۲۰ هزار تن است که ۲۲۰ هزارتن آن به سیب درختی تابستانه و پاییزه اختصاص می یابد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: درسطح شهرستان ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی باغات و زراعی وجود دارد که ازاین تعداد ۹هزار و ۲۰۰ هکتار آن باغات سیب، گردو، گیلاس، آلبالو، انار، هلو، شلیل و ... است و دوهزار و ۳۰۰ هکتارآن زراعی بوده که شامل کشت سبزی و صیفی جات، نباتات علوفه ای، گندوم و جو وغیره می باشد.

اردلان در ادامه با اشاره به افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان دماوند به جهت موقعیت جغرافیایی منطقه، نیز بیان داشت: این نهاد باتوجه به وظایف قانونی که دارد، دائما در حال پیگیری و پیشگیری بوده و در صورت نیاز اقدام به تخریب خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۰۰ مورد تخریب توسط این نهاد در اراضی کشاورزی شهرستان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: حجم ساخت وسازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی دماوند موجب شده تا ۹۰ درصد توان و ظرفیت اداره جهاد کشاورزی به این امر اختصاص یابد که امید است با حمایت استان و شهرستان به موقع مانع این مهم شویم.

تهرام/۷۲۴۶//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.