به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران، در این آیین مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، حمید قاسمی معاون برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری سمنان، محمدرضا دارایی مدیر امور گردشگری سمنان، محمدرضا تاجیک مدیر امور گردشگری شهرداری ورامین، ابولقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم و آرش رشوند مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین حضور داشتند.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در این نشست هدف از امضای تفاهم نامه با شهرهای اطراف پایتخت را ایجاد تعامل، انتقال تجربیات و هم افزایی عنوان کرد. 
وی گفت: شهرهای مجاور تهران ساختار و اهداف مشابه دارند و می توان با همفکری و همکاری در حوزه گردشگری اتفاقات خوبی را رقم زد.
سیف افزود: بسیاری از مقاصد ما قابلیت پذیرش گردشگر را دارند اما مهجور مانده اند، ما می توانیم با معرفی مقاصد و تبادل گردشگر میزان بازدید از اماکن گردشگری را بالاتر ببریم.
شهردار منطقه ۱۵ تهران به عنوان میزبان نیز در این آیین گفت: افزایش غیرمعمول جمعیت شهر تهران در سنوات گذشته به دلیل پایتخت بودن و موضوعات سیاسی شاید باعث شده در بحث ارزش های تاریخی و  فرهنگی تهران مقداری غفلت شود. 
وحیدرضا محمدی افزود: در گذشته به حوزه گردشگری خیلی توجه نمی شد اما در چند سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه گردشگری تهران صورت گرفته تا عقب ماندگی حوزه مدیریت شهری تا حدودی جبران شود.


در ادامه نشست درباره تشکیل مجمع دائمی شهرهای مجاور، دبیرخانه و برگزاری جلسات به صورت دوره ای بحث و تبادل نظر صورت گرفت و اعضا و مدعوین با نظرات خود ویژگی های گردشگری شهر متبوع خود را ارائه کردند.
پایان مراسم با امضا و تبادل تفاهم نامه همراه بود و مقرر شد جلسه دوم در یکی دیگر از شهرها ادامه پیدا کند.
تهرام/۷۲۴۵//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.