به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کاروان دلجویان زینبی روز یکشنبه در نشست خبری تشریح و اعلام برنامه‌های فرهنگی جانبی دومین سال بزرگترین کاروان پیاده روی اربعین حسینی با عنوان «دلجویان زینبی» در فرهنگسرای سرو اظهارداشت: این ایده سال گذشته در قرارگاه فرهنگی هنری اربعین که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرماندهی آن را برعهده دارد، مطرح شد.

محمد قیصری گفت: در تلاش بودیم اقدامی انجام شود که ضمن نداشتن موازی‌کاری با نهادهای دیگر شور و انگیزه برای مردم ایجاد کند.

وی افزود: سال گذشته قرار شد بزرگترین کاروان پیاده‌روی اربعین با هدف دلجویی از حضرت زینب(س) و به یاد حضرت رقیه(س) با حضور یک هزار و یک بانو به نام امام رضا(ع) به حروف ابجد راهی کربلا شوند.

قیصری بیان کرد: سال گذشته این کاروان با همه سختی‌ها و مشکلات به نام شهدای مدافع حرم راهی کربلا شد و به سلامت به کشور بازگشت.

مدیر کاروان دلجویان زینبی افزود: امسال تلاش ما این است که کاروان با شعار «الحج الی اربعین هو مظهر من مظاهر الایرانیه» زیارت اربعین مظهری از مظاهر ایرانی است به نام بانو شریفه بنت‌الحسن دختر امام حسن(ع) که ملقب به طبیب اهل بیت(ع) هستند، اعزام شود.

وی با اشاره به استقبال زائران ایرانی و خارجی برای پیوستن به کاروان دلجویان زینبی اظهارداشت: این کاروان برای بانوان برنامه‌ریزی شده است و امسال تاکید ما برای حضور زائران به صورت خانوادگی و گروهی است که پیاده‌روی اربعین به صورت یک تکلیف و اقدام فراگیر مورد توجه قرار گیرد.

قیصری گفت: اعزام خانواده شهدا و خانواده‌های بی‌بضاعت در قالب ۱۱۰ نفر به نام حضرت علی(ع) به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیر کاروان دلجویان زینبی افزود: امسال هم همچون سال گذشته مادران شهدای مدافع حرم رزق و توشه را برای زائران فراهم می‌کنند.

وی بیان کرد: کاروان دلجویان زینبی ۲۰ مهر از تهران حرکت خواهد کرد، ۲۱ مهر در نجف است، دو روز در این شهر اقامت دارد، سه روز پیاده روی است و حدود ۶ روز برای زیارت کربلا خواهد بود و ۲۹ مهر به سمت تهران حرکت می‌کند.

مدیر کاروان دلجویان زینبی گفت: این کاروان امسال توسط نهادهای مختلف از جمله ستاد و قرارگاه فرهنگی هنری اربعین مورد حمایت قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه امسال با کمبود اتوبوس و وسایل نقلیه مواجه شدیم، اتوبوس شرکت عراقی حمل و نقل را برعهده گرفته است.

قیصری افزود: تاکنون ۱۲ اتوبوس عراقی ۵۰ نفری برای اعزام کاروان در نظر گرفته شده و در تلاش هستیم این تعداد به به ۱۵ اتوبوس افزایش پیدا کند؛ این اتوبوس‌ها کاروان را از تهران به سمت نجف و بالعکس از کربلا به سمت تهران منتقل می‌کند.

وی با اشاره به تقبل هزینه اعزام زائران به کربلا توسط خیران همچون سال گذشته افزود: هزینه ثبت‌نام برای اعزام به کربلا یک میلیون و ۷۰۰ تومان است و بخشی از این هزینه را خیران پرداخت می‌کنند.

وی گفت: مهلت ثبت نام در این کاروان تا ۱۵ مهر بوده که تا ۱۷ مهر ادامه دارد.

قیصری اظهارداشت: امسال موکب ۵هزار نفری دلجویان زینبی مجوز گرفت، ثبت شد و فعالیت خواهد کرد.

مدیر کاروان دلجویان زینبی با اشاره به اینکه این کاروان سال گذشته گمشده‌ای نداشت، گفت: با این وجود راهنمای زائران برای استفاده از اینترنت و خطوط ارتباطی با تهران با این کاروان همکاری می‌کند.

وی افزود: کاروان دلجویان زینبی فراخوان برگزاری مسابقه عکس را با همکاری فرهنگسرای سرو منتشر خواهد کرد که به بهترین آثار ثبت شده برای دلجویی از حضرت زینب(س) جوایزی اهدا خواهد شد.

قیصری اظهارداشت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در کاروان دلجویان زینبی می‌توانند به «جلوه مهر ایرانی» در فضای مجازی و یا به نشانی خیابان پیروزی، جنب فروشگاه اتکا، خیابان شهید محوی، خیابان شهید افسری آذر، کوچه طوفانی، پلاک ۲۰ مراجعه کنند و  با شماره ۰۹۰۲۳۲۰۴۶۱۴-۲۰ تماس حاصل کنند.

تهرام/۷۲۴۵//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.