به گزارش زهرا صدر اعظم نوری روز یکشنبه در پایان یکصد و شصت و نهمین جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درخصوص اقدامات کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تهران در پارک چیتگر گفت: برای نظارت و حفاظت از فضای سبز و محیط زیست برنامه ویژه ای داریم و در این راستا پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران به صورت دوره ای مورد بازدید قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در بازدید دوره ای که اعضای کمیسیون از پارک جنگلی چیتگر داشتند خشک شدن درختان این پارک محرز بود و با حضور شهردار منطقه موضوع بررسی شد و شهرداری منطقه اقداماتی را برای جلوگیری از توسعه خشک سالی پارک شروع کرد.

وی با بیان اینکه پارک جنگلی چیتگر در دهه ۴۰ ایجاد شده و ۸۰۰ هکتار وسعت دارد، گفت: ۹۵ هکتار از این پارک آسیب دیده است.

نوری خاطرنشان کرد: چیتگر مثل ریه در غرب تهران عمل می کند و باید حفظ شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در طی سال‌ها یعنی از دهه ۴۰ تا امروز طبیعی است که پارک مشکل پیدا کند، گفت:  تغییرات اقلیم و مسئله آب موضوعات جدی است که می تواند درختان را خشک کند که این اتفاق افتاده و درختان چون در فصل مناسب آبیاری نشده اند این تاثیرات بیشتر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بساز و بفروش ها نقشی در خشک شدن پارک داشته اند یا خیر گفت: پارک چیتگر پارکی نیست که مورد تصرف افراد سودجو قرار بگیرد.

نوری ادامه داد: امکان دارد یک توده گذاری انجام شود که با کاربری پارک همخوانی داشته باشد اما اینکه ساخت و ساز گسترده بشود امکان ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: پیست اسب سواری هم اگر بدون مطالعه ساخته شود حتما به پارک آسیب می زند، اما باید مشخص شود که هر اقدامی به صورت هدفمند رخ داده یا خیر.

وی ادامه داد: بحث آب و تامین منابع آبی موضوع مهمی است و باید تلاش کرد تا آب در مصارف ضروری باشد.

به گفته نوری، باید در کاربری های مثل آبیاری پارک و کشاورزی مدیریت مصرف آب جدی قلمداد شود و شهرداری به سمت استفاده از پساب برود.

نوری با بیان اینکه سازمان بوستان ها در کاشت درخت موفق عمل کرده و باید درختان شهر به عنوان ریه تهران حفظ شوند، خاطرنشان کرد: سازمان بوستان‌ها صد هزار اصله درخت کاشته اما عملیات کاشت درخت باید مستمر انجام گیرد زیرا یک سری خشک می شود و برخی هم افت می زند.

تهرام/۹۳۴۳//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.