به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدرضا مهماندار عصر شنبه در همایش قدردانی از نمونه‌های ترافیکی با شعار "پلیس هوشمند، امین مردم" که در سالن همایش‌های ستاد مرکزی پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد اظهار داشت: سالانه حدود ۳۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی دچار مجروحیت و معلولیت می شوند که باید این میزان را با اقدامات فرهنگی کاهش داد.

وی افزود: در سال ۱۳۲۸ اولین وسیله نقلیه وارد کشور شد اما نتوانستیم اقدامات فرهنگی در این زمینه انجام دهیم.

تلفات رانندگی کاهش یافت

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در ۱۰ سال اخیر تعداد کشته های تصادفات در سراسر کشور از حدود ۲۷ هزار نفر به حدود ۱۷ هزار رسیده اما این میزان همچنان زیاد است و باید صداوسیما و همه رسانه ها در این زمینه اقدامات فرهنگ ساز و موثری انجام دهند.

وی تصریح کرد:‌ در این شرایط رسانه ها با اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی مردم را به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دعوت کنند.

۷ درصد درآمد کشور صرف تصادفات می شود

سردار مهماندار در بخش دیگری از سخنانش افزود: سالانه ۳ تا ۷ درصد درآمد تولید ناخالصی های کشور صرف هزینه تصادفات می شود و این بدین معناست که سالانه میلیاردها تومان پول کشور که باید صرف تولید و اشتغال شود به هدر می رود.

وی از همکاری و اقدامات فرهنگی شهرداری تهران تشکر کرد و افزود: مدیریت شهری با اجرای برنامه های فرهنگی شهروندان را به استفاده از دوچرخه دعوت می کند و همچنین تعدادی خودور برقی نیز به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه مسئله ترافیک مختص یک کشور نیست، خاطرنشان کرد: هیچ شخصی از بیرون برای کشور نمی تواند کاری انجام دهد و به همین منظور مردم با اقدامات فرهنگی می توانند موجب کاهش تلفات مالی و جانی شوند و همچنین هرچقدر بی‌نظمی بیشتر باشد، میزان تلفات و مجروحین بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۳ عامل انسان، عیب و نقص خودرو و راه از عوامل وقوع تصادفات هستند، تاکید کرد: عامل انسانی بیشترین سهم را در وقوع تصادفات دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز در این همایش با بیان اینکه توسعه مترو در این سال ها بی نظیر بوده است گفت: این حجم از خطوط مترو موجب افتخار نظام انقلاب اسلامی است و در این ۲۰ سال اخیر ۷ خط در ناوگان مترو تهران احداث شده است.

یوسف حجت افزود: اولین خط مترو تهران در سال ۷۷ راه اندازی شده و پس از ۲۰ سال اکنون این ناوگان به ۷ خط و ۱۲۴ ایستگاه رسیده اما با وجود این همه پیشرفت میزان مسافران مترو تنها ۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در میزان مسافران اتوبوسرانی نیز همه ساله رو به کاهش هستیم و با وجود توسعه حمل و نقل عمومی شهروندان تمایل دارند از خودروهای شخصی استفاده کنند.

در این مراسم از تعدادی رانندگان قانون مدار شهر تهران تجلیل شد.

تهرام/۷۲۴۳//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.