رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین دوربین هوشمند ثبت تخلفات رانندگی شرق استان تهران برای بررسی وضعیت ترافیکی شهرستان ورامین در تقاطع خیابان اصلی با روستای قاسم آباد نصب شده است و به صورت مستمر و شبانه روزی، تخلفات رانندگی به ویژه سرعت غیر مجاز را ثبت میکند.
سرهنگ علیرضا دلیری گفت: در این منطقه، همواره شاهد بروز تصادفات منجر به جرح و فوت بوده ایم که با راه اندازی این سامانه، قطعا از تعداد این حوادث کاسته میشود.
وی افزود: با افزایش تردد خودروها در خیابان ها بر تعداد تخلفات و حوادث رانندگی نیز افزوده شده و کنترل این تخلفات با استفاده از شیوه های قدیمی امکان پذیر نیست لذا استفاده از فناوری و سیستم هوشمند یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که باید با همکاری تمامی دستگاه ها به ویژه شهرداری ها اجرایی شود.
دلیری تصریح کرد: موضوع نصب دوربین های هوشمند در هفت شهرستان تحت پوشش فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران، در شوراهای ترافیک مطرح شده که در صورت تأمین اعتبار، عملیات نصب و راه اندازی آن اجرا میشود.
وی گفت: اعتبارات اختصاص یافته به شهرداری ها از محل جرائم رانندگی باید در حوزه ترافیک هزینه شود.
وی گفت: پلیس راهور در تمامی شهرستان های شرق استان تهران به دوربین های سیار ثبت تخلفات مجهزند که با استقرار در مناطق پرتردد و حادثه ساز ، تخلفات رانندگی به ویژه سرعت غیر مجاز را به صورت مکانیزه ثبت میکنند.
فرماندهی ویژه شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.