به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی امام شامگاه سه شنبه در جلسه تبادل توافق نامه گسترش و توسعه خط ۶ مترو با شهردار منطقه ۲ پایتخت اظهار داشت: در ۲ سال اخیر بدلیل مشکلات مالی در بخش میانی و شمالی خط ۶ مترو تهران در بخش تجهیزات با عقب ماندگی مواجه هستیم که تلاش می کنیم آنرا جبران کنیم.

وی افزود: خط ۶ مترو تهران با ۳۸ کیلومتر طولانی ترین خط مترو تهران است که ۴ ایستگاه این خط در منطقه ۲ قرار دارد.

وی تصریح کرد: بخش جنوبی خط ۶ را در ابتدای امسال افتتاح کردیم و چند روز گذشته نیز خط امام حسین (ع) را به بهره برداری رساندیم و با ارتقای سیستم تهویه هوا سرفاصله قطارها در این خط از ۱۵ به ۱۲ دقیقه کاهش یافت.

به گفته امام؛ در بخش میانی و شمالی این خط نیز در بخش ساختمانی پیشرفت ۹۰ درصدی داریم اما در بخش تجهیزات روند کند است که تلاش می کنیم در این بخش نیز کار را به جلو ببریم.

به گفته وی؛ در توافقنامه ای که امشب بین شرکت مترو تهران و شهرداری منطقه ۲ منعقد شد قرار شد ۱۰۰ میلیارد تومان منابع غیر نقدی در اختیار پیمانکار خط ۶ قرار گیرد.

امام تاکید کرد: برای بهره برداری کامل خطوط ۶ و ۷ در مجموع به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

همچنین شهردار منطقه ۲ نیز سرعت بخشیدن عملیات توسعه خطوط مترو را در این منطقه خواستار شد و گفت: بدلیل حجم ترافیک در این منطقه شهروندان انتظار دارند که مترو به این منطقه بیاید.

رسول کشت پور افزود: ۱۰ ایستگاه خطوط ۶ و ۷ مترو تهران در این منطقه قرار دارد که تلاش می کنیم همه ایستگاه های این منطقه راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توفقی که امشب منعقد شد امیدواریم ظرف ۳ ماه آینده بندهای این توافقنامه شکل اجرایی به خود بگیرد.

به منظور اجرایی شدن عملیات تجهیز و بهره برداری ۴ ایستگاه تربیت مدرس؛ شیخ فضل الله؛ یادگار امام و مرزداران در خط ۶ مترو تهران امشب توافق نامه ای بین شهردار منطقه ۲ و مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه به امضا رسید.

تهرام/۷۲۴۳//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.