به گزارش ایرنا، در این جلسه که شامگاه شنبه در محل فرمانداری قرچک برگزار شد، مسائل و مشکلات مربوط به احداث زیرگذرها و روگذرهای طول مسیر و نحوه هزینه کرد اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومانی مصوب سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: یکی از مشکلات موجود در مسیر اجرای خط چهارم قطار حومه ای تهران- پیشوا، کمربندی جنوبی قرچک است که طرح ارائه شده از سوی راه آهن برای احداث پل روگذر روستای محمدآباد و زیر گذر روستای داودآباد برای این مسیر مهم، مشکلاتی را به وجود می آورد.
سید حسین نقوی حسینی افزود: کمربندی جنوبی قرچک برای سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بر اساس طرح ارائه شده به وزارت راه، قرار است مسیر دوم اتصال شهرستان های جنوب شرق تهران به بزرگراه امام علی(ع) باشد.
وی تصریح کرد: هم اکنون شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا برای اتصال به تهران فقط از یک راه استفاده میکنند و وقوع یک تصادف در این مسیر باعث میشود که خودروهای عبوری ساعت ها در ترافیک گرفتار شوند.
نقوی حسینی اظهار داشت: با اجرای طرح ارائه شده از سوی شرکت راه آهن برای احداث دو روگذر و زیر گذرتقاطع های روستاهای محمدآباد و داودآباد قرچک، از عرض کمربندی جنوبی قرچک کاسته شده و تردد برای خودورهای عبور سخت تر میشود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی افزود: نباید برای افزایش هزینه چند میلیارد تومانی اصلاح طرح های شرکت راه آهن، برای تردد مردم مشکل بوجود آید و این طرح ها باید نظر مسئولان شهرستان قرچک را نیز تأمین کند.
طرح ارائه شده از سوی راه آهن مشکل فنی دارد
فرماندار قرچک نیز در این جلسه گفت: طرح ارائه شده از سوی شرکت راه آهن برای احداث روگذر تقاطع راه آهن با روستای محمدآباد و زیرگذر روستای داودآباد در شورای ترافیک استان تهران به دلیل مشکل فنی تأئید نشده است.
بهمن خطیبی افزود: اگر قرار باشد به دلیل محدودیت های مالی طرحی ناقص اجرا شود، بهتر است که مردم همچنان صبر کنند تا پس از گشایش، طرح قابل قبول اجرایی شود.
وی تصریح کرد: نباید تجربه مشکلات گذشته را بار دیگر تکرار کنیم بلکه باید با توجه به مسائل و مشکلات موجود در شهرستان، طرح های قابل اجرا ارائه و عملیاتی شود.
وی گفت: طرح ارائه شده برای این دو پروژه مربوط به سال ۹۳ است و این در حالی است که آن سال، هنوز شهرک صنعتی قرچک که به گفته مسئولان شرکت شهرک های صنعتی، یکی از پویاترین و زنده ترین شهرک های صنعتی کشور است راه اندازی نشده و تردد در آن صورت نمیگرفت بنابراین طرح ها باید با وضعیت موجود اصلاح شود.
 

شرکت راه آهن محدودیت های مدیریت شهری را در نظر گیرد
شهردار قرچک نیز در این جلسه گفت: از سال ۱۳۹۳ تا کنون، طرح جدیدی که محدودیت های مدیریت شهری را در نظر بگیرد از سوی شرکت راه آهن ارائه نشده است.
محسن خرمی شریف افزود: از نظر شهرداری قرچک، طرح های ارائه شده از سوی شرکت راه آهن، قابلیت اجرا ندارد ولی شرکت راه آهن مدام بر اجرای این پروژه با وضعیت موجود پافشاری میکند.
وی تصریح کرد: کمربندی جنوبی قرچک، فقط مختص این شهرستان نیست بلکه خودروهای عبوری به سمت شهرستانهای ورامین و قرچک نیز از آن استفاده میکنند بنابراین کم عرض کردن آن، جز افزایش ترافیک نتیجه دیگری به همراه ندارد.
وی گفت: عرض یک باند کمربندی جنوبی به سمت شهرستان ورامین ۱۲.۵ متر است که با طرح شرکت راه آهن، ۲.۵متر از آن کاسته شده که این امر باعث افزایش بار ترافیک در محل اجرای پل روگذر می شود.
طرح ارائه شده از سوی راه آهن مشکل تردد خودروها را رفع نمی کند
رئیس شورای اسلامی شهر قرچک با اشاره به این که طرح ارائه شده از سوی شرکت راهن به دلیل کمبود اعتبارات آنان است گفت: اجرای این طرح نه تنها مشکل تردد خودروها را رفع نمی کند بلکه باعث میشود که برای عبور مردم به سمت روستاهای جنوبی شهرستان، مشکلات جدیدی ایجاد شود.
محسن کهزادی گفت: بیش از ۲۵ هزار نفر در روستای محمدآباد قرچک سکونت دارند که اگر برای تردد خودروهای این افراد طرحی اصولی اجرا نشود، ترافیکی که هم اکنون نیز به گره ای کور تبدیل شده، بیشتر می شود.
وی تأکید کرد: اگر قرار باشد که شرکت راه آهن خط چهارم را بدون احداث روگذر و زیرگذر اجرا نماید، مسائل شهرستان به مشکلی لاینحل تبدیل می شود.


دو پل روگذر شهرستان پیشوا سال ها نیمه کاره رها شده است
فرماندار شهرستان پیشوا نیز در این جلسه گفت: دو پل روگذر روستای قلعه سین و پیشوا به روستای محمدآباد عربها، سالها نیمه کاره رها شده و مشکلات عدیده ای را برای مردم به وجود آورده است.
حسین عباسی افزود: درمحل تقاطع راه آهن سراسری با روستای قلعه سین پیشوا، پل روگذری در حال احداث است که از سال ۹۴ احداث آن متوقف شده و مردم برای عبور از روی راه آهن مجبورند تا از مسیری موقت عبور کنند که اراضی شخصی مردم بوده و مالک بارها درخواست بازپس گیری این زمین را داشته اند.
وی گفت: ایجاد تأخیر در اجرای این پروژه مردم را نسبت به مسئولان بدبین می کند و با توجه به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه، مردم توقع دارند تا عملیاتی شدن این دو پروژه را نظاره گر باشند.
پروژه قطار حومه ای تهران- قرچک- ورامین- پیشوا از مصوبات سفر دولت هشتم به شهرستان های جنوب شرق استان تهران است که سال ها به دلیل مشکلات، معارضین و کمبود اعتبار نیمه تمام رها شده بود که با تلاش دولت تدبیر و امید و تکمیل خط سوم، فاز اول آن به بهره برداری رسید.
برای اجرای این طرح، دو پروژه روگذر پل امام رضا(ع) و زیر گذر ۱۵ خرداد در ورامین احداث شده ولی چهار تقاطع در شهرستان های پیشوا و قرچک نیمه کاره رها شده است.
شهرستان های جنوب شرق تهران شامل ورامین، قرچک و پیشوا با بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.