به گزارش ایرنا، سید مهدی محمدی روز شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: جلسات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا با هدف همفکری در حوزه قاچاق کالا است تا فهم مشترکی نسبت به این مقوله به دست آید چرا که تبیین نادرست سیاستهای ستاد مرکزی باعث میشود موفقیت خوبی در این زمینه به دست نیاید.
وی افزود: وضعیت اقتصادی امروز کشور ایجاب می کند که رسالتی که بر عهده کمیسیون مبارزه با قاچاق گذاشته شده، به درستی انجام شود چرا که این پدیده چند وجهی، عوارض چند بعدی در حوزه اقتصاد و غیر اقتصادی به همراه دارد.
محمدی تأکید کرد: درمان اصلی مشکل ساختار اقتصادی کشور، مبارزه با قاچاق کالاست و نباید اجازه داد، کشور دچار این بیماری شود و سپس به فکر درمان آن برآئیم.
وی گفت: وضعیت اقلیمی و جغرافیایی کشور، حجم مبادلات مرزی و بازرگانی، جمعیت جوان در حال گذار به سمت تجمل گرایی و مصرف گرایی باعث شده تا نتوان ریشه های قاچاق کالا رابه طول کامل خشکاند، پدیده ای که اگر به طور کامل با آن مبارزه نشود، چیزی جز تعطیلی کارگاه های تولیدی و افزایش بیکاری نصیب کشور نمیشود.
دبیر کیسیون مبارزه با قاچاق استان تهران بی اطلاعی مردم از پدیده قاچاق را دیگر مشکل موجود در مسیر مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد از مردم، با مقوله قاچاق آشنایی ندارد و این امر باعث شده تا باورها نسبت به این پدیده مخرب اقتصادی کمرنگ شود.

وی از اجرای طرح شناسایی اصالت کالا در ۱۶ شهرستان استان تهران خبر داد و افزود: مردم با استفاده از برچسب اصالت کالا، از تقلبی یا قاچاق بودن کالا  آگاه می شوند و قطعا از آن استفاده نخواهند کرد.
وی نقش بانوان را در مبارزه با قاچاق کالا با اهمیت اعلام کرد و افزود: با توجه به این که بانوان نقش مهمی در خرید کالا و تأمین نیازهای منزل بر عهده دارند، با آگاه سازی آنان میتوان جلوی مصرف بسیاری از کالاهای قاچاق و یا خارجی که مشابه داخلی آن تولید می شود را گرفت.
محمدی تأکید کرد: مصرف کالای خارجی، باعث ایجاد شغل برای خارجی ها و بیکار شدن جوانان میشود.


۳۱۲ باب انبار در سامانه ثبت شده است
فرماندار قرچک نیز در این جلسه گفت : با تشکیل کمیته پایش اطلاعات انبارها و ابلاغ وظیفه اعضاء، ۳۱۲ باب انبار در قرچک شناسایی و اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده است.
بهمن خطیبی افزود: به منظور شناسایی وضعیت انبارها و ثبت وضعیت ورود و خروج کالا به شهرستان، کمیته پایش اطلاعات انبارها در قرچک تشکیل و با بررسی صورت گرفته، ۳۱۲ باب انبار شناسایی و در مشخصات آنها در سامانه ثبت شده است.
وی اظهار داشت: قاچاق کالا صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد میکند و اثرات بی توجهی به آن، گریبان تمامی افراد جامعه را میگیرد.
خطیبی گفت: شهرستان قرچک بر اساس برنامه های سه گانه استان در فرهنگسازی، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا، برنامه های جامعی طراحی و اجرا کرده که نتیجه آن را می توان در ثبات بازار شهرستان مشاهده کرد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.