به گزارش ایرنا، در این مراسم که برای نخستین بار روز شنبه در دبیرستان کمال قرچک برگزار شد، دانش آموزان با آثار تاریخی شهرستان قرچک آشنا شدند.
رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قرچک در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان قرچک از ۱۵ اثر تاریخی برخوردار است که از این تعداد، ۵ اثر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
مریم خدابنده افزود: تپه باستانی پردیس، تپه پوئینک، پل باقرآباد، قلعه رضی آباد، تپه های داودآباد، امامزاده ابراهیم، امامزاده بی بی زبیده و امامزاده عبدالله، تپه محمد آباد از مهمترین آثار تاریخی شهرستان قرچک است که از این آثار، تپه پوئینک، تپه پردیس، امامزاده بی بی زبیده، امامزاده عبدالله و تپه شماره یک داودآباد در فهرست آثار ملی ثبت شده اند.
وی گفت: شهرستان قرچک به دلیل نزدیکی به پایتخت، از شرایط مناسبی برای حضور گردشگران برخوردار است ضمن این که زیرساخت هایی مانند هتل محل اقامت، بیمارستان، درمانگاه ها و داروخانه های شبانه روزی شرایط را برای حضور گردشگران فراهم می کند.
خدابنده افزود: اقوام مختلفی از سراسر ایران، در شهرستان قرچک زندگی می کنند که این امر زمینه را برای حضور گردشگران از سایر استان های کشور و معرفی این شهرستان فراهم می‌کند.
پنجم مهر، روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.