به گزارش ایرنا، در این مراسم که روز چهارشنبه و به همت حوزه بسیج خواهران حضرت معصومه (س)، سپاه قرچک و  همکاری حوزه بسیج دانش آموزی شهید طاهره هاشمی برگزار شد، یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای زن گرامی داشته شد.
فرمانده سپاه ۱۵ خرداد شهرستان قرچک در این مراسم گفت: دوران دفاع مقدس یادآور شجاعت و ایثار مردان خدایی و بی ادعا است که برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی، جان خود را تقدیم اسلام کردند.
سرگرد پاسدار علی اصغر شهیری افزود: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا فرهنگ ایثار و شجاعت در جامعه نهادینه شده و ارزش های این دوران طلایی برای جوانان و آینده سازان کشور تبیین شود.
وی با اشاره به نقش بی بدیل زنان در طول دفاع مقدس اظهار داشت: مادران شهدا با اخلاص در عمل، نقش موثری در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند و آنان با پرورش فرزندانی خدایی و تقدیم آنها در راه خدا، زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند.
وی گفت: زنان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس با شجاعت و فداکاری، دوشادوش مردان از کشور دفاع کرده و شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کردند.
در این همایش، گروه تئاتر عاشورایی نورالحسین (ع)، گوشه ای از وقایع دوران انقلاب اسلامی، زندگی شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس با تلفیتی از وقایع عاشورا به نمایش گذاشت.
در پایان این مراسم از مادران و همسران شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تقدیر به عمل آمد.
۳۱ شهریور تا ۷ مهر، هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.