به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز سه شنبه در نشست روز جهانی بدون خودرو در شهرداری تهران افزود: اکنون سهم دوچرخه در حمل و نقل عمومی زیر یک درصد است در حالی که در شهری مثل وین این موضوع به ۷ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: در دهه ۱۳۲۰ آئین نامه تردد دوچرخه در تهران نوشته شده اما باید بازنگری شود و اسکوتر و ماشین برقی باید توسعه یابد.

شهردار تهران همچنین گفت: برخی خیابان های تهران باید به لحاظ تردد پیاده توسعه یابد که این موضوع در دستور کار است و از سوی دیگر اجرای پارکلت (پارکلت یک فضای اضافی در پیاده‌رو است که برای عابران امکان توقف، نشستن و استراحت را هنگام عبور و مرور در خیابان‌ها فراهم می‌کند) و خیابان کامل هم در حال انجام است.

وی اظهارداشت:‌ کلانشهرهای بزرگ دنیا در ظاهر متفاوت هستند اما مشکلات مشابه و راه حل ها شبیه هم دارند.

حناچی ادامه داد: مشکلات کلانشهر تهران ترافیک و آلودگی هوا است که باید برای حل این مشکلات توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش تولید کربن در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: ۸۰ درصد منشا آلودگی هوای تهران منبع فسیلی است و ۴۰ درصد آن به صورت مستقیم مربوط به خودروهای شخصی است؛ پس هدف و مشکل ما مشخص است.

شهردار تهران تاکید کرد: باید حمل و نقل پاک را در دستور کار قرار دهیم چراکه مردم تهران مستعد چاقی، فشار خون و دیابت هستند.

 حناچی با بیان اینکه سال گذشته شاهد بهبود کیفیت هوای پایتخت بودیم، تصریح کرد: این مهم به دلیل تلاش های وزارت نفت در تامین سوخت سالم و جدی گرفتن معاینه فنی در تهران بود اما شرایط تحریم این کار را سخت کرده چراکه مثلا تهیه کاتالیست سخت می شود اما سعی می کنیم در مسیر کاهش آلودگی هوا حرکت کنیم.

تهران به ۲ هزار واگن مترو نیازمند است

شهردار تهران با بیان اینکه در ۲ سال اخیر افتتاح و توسعه ۲ خط ۶ و ۷ تهران را داشتیم گفت: این امر موجب ایجاد ایستگاه های تبادلی زیادی در مترو و بار تردد از روی خطوط دیگر برداشته شد.

وی ادامه داد:  در خطوط یک و ۲ و ۴ سرخط فاصله حرکت قطار کاهش یافت و نیاز به ۲ هزار واگن برای رساندن سرخط فاصله حرکت قطارها به ۲ و نیم دقیقه هستیم.

حناچی همچنین گفت: ۶۰ درصد اتوبوس های تهران در اختیار بخش خصوصی است و احداث خطوط ۸ و ۹ و ۱۰ اتوبوس در دستور کار است.

تهرام/۹۳۴۳//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.