به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، امسال شهرداران مدارس به همت اداره‌کل آموزش‌های شهروندی در آیین بازگشایی مدارس شهر تهران و آغاز سال تحصیلی جدید از دانش آموزان و همکلاسی‌های مدرسه خود استقبال کردند.

در آیین بازگشایی مدارس امسال که با حضور مسئولین لشگری و کشوری، مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و... برگزار شد؛ شهرداران مدارس تهران ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان از آنان خواستند تا در انتخابات شهردار مدرسه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ که آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد مشارکت فعال داشته باشند.

همچنین شهرداران به دانش‌آموزان تاکید کردند که با انتخاب افراد متعهد، توانمند و دلسوز به بهترشدن حال شهر کوچک مدرسه و دانش آموزان کمک کنند.

شهرداران مدارس تهران در ادامه احساس مسئولیت نسبت به محلات و شهر تهران از سوی یکایک دانش‌آموزان ضروری برشمرده و تصریح کردند: ترافیک و تولید پسماند، دو مسئله مهم زیست محیطی است که اگر به آن توجه نشود در آینده به بحران جدی برای پایتخت تبدیل می شود، به طور قطع یکی از راهکارهای موثر در مدیریت و رفع این مشکل، مسئولیت پذیری اجتماعی ما دانش آموزان و تمام اقشار اجتماعی اعم از خانواده ها، همسایه ها، دوستان، آشنایان، اهالی محل، صنوف و...است.

بنابر این گزارش، شهرداران مدارس در سخنان خود خواستار پیوستن تمام دانش‌آموزان تهرانی به پویش «این بار ما به بزرگترها آموزش بدیم» شدند و تاکید داشتند: برای اینکه حال شهر بهتر شود، باید از بزرگترها و خانواده خود بخواهیم تا جایی که امکان داره از دوچرخه یا وسایل حمل و نقل عمومی به جای ماشین شخصی و تک سرنشین استفاده کنند و یا اینکه تفکیک زباله از مبداء را اول دانش آموزان یاد بگیرند و بعد به دیگران آموزش بدهند تا شیرابه‌های تولیدی منابع زیستی شهر را آلوده و ناسالم نکند.

تهرام/۷۲۴۵//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.