حبیب اله طاهرخانی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهید اسماعیلی در مجتمع ۱۸۰۰ واحدی هسا در فاز ۳ پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درآغاز سال تحصیلی ۵ مدرسه در شهر پردیس فعالیت خود را شروع کردند .

وی افزود: مدارس افتتاح شده با استقرار ساکنان و تجهیز آنها توسط آموزش و پرورش فعال می‌شوند و علاوه بر موارد یاد شده، بیست مدرسه دیگر در شهر جدید پردیس در حال ساخت است که در زمان مقتضی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه به شهروندان پردیس تعهد و قول میدهیم که از لحاظ زیرساخت احداث مدرسه هیچ مشکلی نخواهیم داشت، خاطر نشان کرد: متناسب با استقرار جمعیت برای ساخت مدارس برنامه‌ریزی کردیم.

طاهر خانی گفت: برای تحویل واحدها  منتظر افتتاح نیستیم و تحویل و فروش به طور مستمر انجام می‌شود.

وی با اشاره به شرایط طرح اقدام ملی اظهار داشت:در این طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط مجموعه شهرهای جدید، سازمان ملی مسکن و بنیاد مسکن اجرایی می‌شود.

 معاون وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: طرح اقدام ملی مدل‌های متنوعی دارد، بنیاد مسکن قالب ثبت نامی دارد که در برخی از استان‌ها کار خود را شروع کرده اما شهرهای جدید بر مشارکت با بخش خصوصی استوار است و بعد از اینکه فرآیند ساخت به ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد، پیش فروش واحدها را در شهرهای جدید را آغاز خواهیم کرد.

طاهرخانی در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان پردیس به همراه فرماندار ، امام جمعه،  مدیرعامل شرکت عمران سایر مسولین شهرستان بازدیدی از هنرستان دخترانه خدیجه کبری در فاز ۲ پردیس داشت و در جمع دانش آموزان اظهار داشت: شهر پردیس یکی از شهرهایی است که ساخت آن به صورت برنامه‌ریزی شده و به عنوان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی از اواخر دهه ۶۰ آغاز شده است.

معاون وزیرافزود: هدف از احداث شهرهای جدید، پاسخگویی به نیاز شهروندان به صورت منظم و برنامه ریزی شده است و پیش بینی می شود که پردیس در سال‌های آتی یکی از شهرهای بزرگ کشور باشد.

طاهرخانی با اشاره به مسولیت خود در قبال شهروندان ساکن در شهرهای جدید، خاطر نشان کرد: مسولیت ما به عنوان متولی شهرهای جدید ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای یک زندگی مطلوب و مناسب برای شهروندان و تامین مدارس و زیر ساختهای آموزشی مناسب در برای دانش آموزان است.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

تهرام/۹۴۴۱//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.