به گزارش ایرنا محسن هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی در مدرسه استثنایی شهید ساریخانی گفت: در جوامع توسعه یافته آموزش، تعلیم و تربیت و پرورش نسل آینده را جزو هزینه های دولت فرض می کنند در حالیکه این بخش به نوعی مهمترین سرمایه گذاری ملی برای آینده کشور است و نباید آموزش و پرورش را بار و هزینه کشور دانست بلکه باید به آن به چشم فرصت و مهمترین منشا ساخت فردایی بهتر برای ایران نگریست.
هاشمی افزود:‌ حرکت های مثبتی در حوزه رفع محرومیت بخش آموزش کشور بخصوص در حوزه زیرساخت‌ها از ابتدای انقلاب، بخصوص در دوره سازندگی آغاز شد و نهضت مدرسه سازی در جهت تحقق سرانه استاندارد آموزشی برای دانش آموزان شکل گرفت.
رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت:‌ جا دارد در اینجا یادی کنیم از آیت الله هاشمی رفسنجانی که رکورد مدرسه سازی را در کشور رقم زدند و در هشت سال سازندگی، فقدان مدارس در بخش زیادی از مناطق محروم را که در رژیم سابق و دوران دفاع مقدس ایجاد شده بود برطرف کرد.

تهران از جمله محرومترین مناطق کشور از نظر سرانه آموزشی 
وی ادامه داد:‌ برخلاف تبلیغات و تصورات، هم اکنون تهران از محرومترین مناطق کشور در سرانه آموزشی است که جا دارد شاهد یک نهضت مدرسه سازی دیگر از سوی دولت وخیرین باشیم ومدیریت شهری آماده هرگونه همکاری وحمایت از پروژه های آموزشی جهت رساندن سرانه آموزشی در تهران است.
هاشمی افزود:‌ سرانه آموزشی استاندارد در شهر، حدود سه متر مربع می باشد که ما با این رقم در بسیاری از مناطق فاصله داریم و یکی از راهبردهای شورای پنجم استفاده از اراضی ذخیره وتغییر کاربری اراضی بلا استفاده به آموزشی ، فرهنگی، تفریحی و ایمنی است که عدالت در زیست شهری برقرار شود.
عضو شورای شهر تهران گفت:‌ در اینجا لازم است از فعالان حوزه تعلیم و تربیت بخصوص معلمان عزیز قدردانی کنیم گرچه این قشر فرهیخته و زحمتکش در شرایط دشوار اقتصادی کشور با مشکلات فراوانی روبرو هستند.
هاشمی تاکید کرد:‌ امیدواریم مسئولان اجرایی در عمل بتوانند وعده های خود را در جهت جبران زحمات و رفع محرومیت ها هم در حوزه آموزش و هم در حل مسایل فرهنگیان عملی کنند.

مسئولان زبان و صدای شهروندان باشند 
محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز صبح امروز بمناسبت آیین بازگشایی مدارس با حضور در مدرسه " دخترانه شماره ۱۹ زهرا (مردانی آذری) " منطقه ۱۰ شهرداری با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه ملی کشور محسوب می شوند، گفت :روز اول مهر روز پرخاطره و ارزشمندی است و مسئولان نباید این روز را برای دانش آموزان خسته کننده برگزار کنند.

عضو شورای شهر تهران افزود: مسئولان، نمایندگان منتخب مردم هستند و باید صدا و زبان دانش آموزان باشند تا خواسته های آنها را برآورده کنند.

حق شناس با بیان اینکه یکی از کارهای منتخبین مردم تلاش برای بهتر شدن حال شهروندان است گفت: اینکه چکار کنیم این اتفاق بیفتد را با شما در میان می گذارم  و از مدیر محترم مدرسه می خواهم که در طی یک مسابقه این سوال را مطرح و به بهترین پاسخ ها جایزه داده شود .

وی ادامه داد: در آینده از روز اول مهر بعنوان یکی از بهترین و بیاد ماندنی ترین روزهای زندگیتان یاد می کنید چرا که این روز شروع رشد و تعالی در زندگی هر شخصی است و پدرها و مادرها خوشحال هستند.

دانش آموزان کم توان ذهنی همیشه در سایه بودند
الهام فخاری رییس شورای اسلامی استان تهران و عضو شورای شهر تهران با حضور در مجتمع آموزشی شهید اصلانی منطقه ۵ در جمع مبتلایان به سندروم دان گفت: دانش آموزان مبتلا به سندروم دان و کم توانان ذهنی همیشه در سایه بوده اند و همیشه به مناسبت‌های خاص مورد توجه قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه از نظر قانونی و امتیازات مدنی این دسته  از دانش آموزان هیچ تفاوتی با سایر دانش آموزان ندارند، اظهار داشت: متاسفانه مسئولان آموزش و پرورش نیز بعنوان متولی اصلی آموزش کم توانان ذهنی در مناسبت‌های خاص و ملی توجه چندانی به این عزیزان ندارد .

فخاری با اشاره به اینکه حضور در جمع پاکترین و بی گناه ترین افراد جامعه برای آغاز سال تحصیلی یکی از افتخارات بی نظیر است، افزود: بهتر بود که در  میان این موج عظیم خبری از آغاز سال تحصیلی  چند تن از معاونان وزیر آموزش و پرورش به دور از جریانات خبری و تبلیغاتی با حضور در جمع دانش آموزان کم توان ذهنی آغاز سال تحصیلی جدید را  جشن می گرفتند . 

وی با تاکید بر لزوم مناسب سازی معماری و فضاهای شهری برای معلولان ذهنی و جسمی گفت: تاکنون اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده اما بطور حتم کافی نیست و باید اقدامات بیشتری در راستای تسهیل رفت و آمد و استفاده از خدمات شهری برای این عزیزان انجام شود.

تهرام/۷۲۴۴//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.