به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی روز دوشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در مدرسه دخترانه موقوفه متقین، با تاکید بر اینکه علم قدرت می آورد اظهار داشت:‌ اگر امروز ایران، پهباد آمریکایی را سرنگون می کند، به دلیل قدرت علمی- دینی جوانان این کشور است.
وی افزود: اگر برای تولید دارو، مواد غذایی و پروتیین، کار دانش بنیان انجام دهیم می توانیم به جلو حرکت و پیشرفت کنیم.
خاموشی با بیان اینکه وقف وظیفه خود می داند که از استعدادها استقبال و حمایت کند، ادامه داد:‌ خواسته ما عمل به نیات واقفان، کیفی سازی و استعدادیابی در مدارس موقوفه است.
وی با بیان اینکه اکنون باید در جهاد علم آموزی کمک کنیم، اظهار داشت:‌ همانطور که جوانان این کشور در دفاع مقدس شرکت و کمک کردند امروز باید در جهاد علم آموزی مشارکت کنند.
خاموشی یادآور شد: امروز به ایران اتهام می زنند، بگذارید بزنند، ایران در مقام دفاع از کشور جانانه می ایستد و از یک وجب خاک خود هم نمی گذرد.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم به کشور تعدی نکنند باید جهاد علمی راه بیاندازیم.

فعالیت ۲۵۰ مدرسه وقفی در تهران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران هم در این آیین اظهار داشت:‌ در حال حاضر ۲۵۰ مدرسه وقفی در تهران در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و همکاری تنگاتنگی بین آموزش و پرورش و اوقاف در تهران وجود دارد.
مجتبی عبدالهی در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع سوال از دانش آموزان در ابتدای ماه مهر، موضوع «چه کنیم از خودمان نام نیک بگذاریم» را مطرح کرد و از دانش آموزان خواست به این سوال در قالب انشا پاسخ دهند.
وی گفت:‌ ۱۵ دانش آموز که راهکارهار بهتری برای این سوال ارائه دهند، قدردانی می شوند.

موقوفه متقین
مدرسه متقین؛ از جمله موقوفات عزیز خان نصرت الممالک (عزیز خان ندایی) است که در دوران قاجار از نزدیکان دربار بود؛‌ او از کودکی یتیم و بی سرپرست بود و با تمام ثروتی که به دست آورد در منزل شخصی خود در موقعیت فعلی مدرسه متقین از بیش از ده کودک یتیم نگهداری می کرد و همواره آرزو داشت که پرورشگاه مجهزی برای کودکان بی سرپرست ایجاد کند.
او که در پایان عمر وصیت کرد که منزل شخصی اش با نیت تعلیم و تربیت برای ایتام وقف شود؛ از وی موقوفات بسیاری در تهران به یادگار مانده است.

تهرام/۷۲۴۴//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.