سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری در مراسم آغاز سال تحصیلی در شهرری واقع در مدرسه صدیقه طاهره این شهر افزود:‌ آموزش و پرورش شهرستان میزبان تعداد زیادی از دانش‌آموزان اتباع و امسال شرایط خوبی برای تحصیل آنان فراهم شده است.

احمد اسماعیلی‌راد تصریح کرد: با وجود کمبود ۶۰ معلم در این شهرستان سعی داریم میزبان خوبی برای اتباع باشیم.

وی دریافت نکردن هزینه ایاب و ذهاب را از عمده‌ترین مشکلات معلمان ری عنوان کرد و گفت: باید برای این حق معلمان شهرستان ری چاره‌ای اندیشید تا این قشر زحمتکش با فراغ بال بر سر کلاس حاضر شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری با بیان اینکه دانش‌آموزان نسل پنجم انقلاب باید تحصیلات خود را به شکل کاربردی در تحقق اهداف آینده کشور دنبال کنند افزود: مبانی آموزشی در نظام تعلیم و تربیت کشورهای مختلف جهان متغیر و در بیشتر کشورهای جهان سوم در مدارس و دانشگاه‌ها اصول آموزشی بر محور نمره قبولی دانش‌آموختگان استوار است.

وی بیان کرد: دلهره دانش‌آموزان و دانشجویان از مردودی در یک واحد درسی تمامی انگیزه‌ها را به مدرک محوری و کسب نمره معطوف خواهد کرد و در ورای آن دانش‌آموز یا دانشجو انگیزه‌ای برای توجه به رویکردهای تجربی به همنظور یادگیری طرح‌های کاربردی نخواهد داشت.

اسماعیلی‌راد تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان رویکردهای کمی و توجه به مدرک‌گرایی در مراکز آموزشی برچیده شده اما این راهبرد اشتباه همچنان در بسیاری از کشورهای درحال توسعه برقرار و کمیت و توجه به معدل جای کیفیت را در آموزش گرفته است.

وی با یادآوری اینکه مدرک‌گرایی از چالش‌های نظام آموزشی کشورمان است افزود: فرهنگ مهارت‌آموزی باید جایگزین مدرک‌گرایی شود که تحقق این مهم در گرو کمک و حمایت رسانه ها است.

به گزارش ایرنا در این مراسم تعدادی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.

شهرستان ری با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

۷۲۴۷/۶۰۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.