به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا پیرامون آخرین اقدامات مدیریت استان برای تسهیل رونق تولید با بیان اینکه براساس فرمایش مقام معظم رهبری هر هفته جلسه‌های رفع موانع تولید و تسهیل در اشتغال با هدف کمک به تولید در استانداری تهران تشکیل می‌شود، افزود: هر کشوری که از اقتصاد بالایی برخوردار است مردم سلطه‌پذیری نخواهد داشت.

استاندار تهران ادامه داد: در شرایط سخت بعد از پیروزی انقلاب مورد هجمه‌های ناجوانمردانه جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم و شرایط استثنایی در هشت سال اخیر توجه رهبر به اقتصاد، رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی و ... معطوف کرده است، باید این فرصت را قدر بدانیم تا کشور از خام فروشی و نفت فروشی نجات پیدا کند و به مسائل حوزه اقتصاد بیشتر توجه قرار گیرد تا شرایط ویژه ای برای کشور فراهم شود.

وی افزود: برای سرعت در کار، حفظ اشتغال موجود، اشتغال جدید و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی الزامی است.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: اکنون برخی واحدهای تولیدی در استان تهران با ظرفیت ۶٠ درصدی کار می‌کنند که با تخصیص تسهیلات از سوی بانک‌ می‌توانند تولیدات خود را به صد درصد افزایش دهند.

وی با بیان اینکه ما نیازمند همکاری بانک ها هستیم که متاسفانه در پرداخت تسهیلات به طرح‌های تولیدی سلیقه‌ای رفتار می‌کنند افزود: به برخی طرح‌های تولیدی که در جلسات استانداری مصوب و به بانک‌ها ارجاع داده می‌شوند، تسهیلات پرداخت نمی کنند.

محسنی بندپی افزود: تولید کننده‌ها اگر به مشکلی با بانک ها یا دستگاه‌های نظارتی برخورد کردند مشکل را با استانداری در میان بگذارند.

وی گفت: دولت برای ١٢٧ فقره طرح‌های سرمایه در گردش و بازسازی و نوسازی استان تهران ٢٧٧ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته که از این میزان فقط یکی از بانک‌ها ۶٠ درصد آن را به طرح‌های  مورد نظر تخصیص داده است و بانک‌های دیگر اقدامی انجام نداده‌اند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: مدیران شعب بانک‌های استان تهران باید در جلسات  کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانداری شرکت کنند و در صورتی که مدیر شعب بانکی بنابر دلایلی نتوانست در جلسه شرکت کند باید به جای وی مدیر تعاون در جلسه های استانداری حضور یابند چراکه مصوبات این جلسات باید اجرا شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز در این خصوص در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به کمبود اراضی و تولید محصول‌های کشاورزی مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان نگاه سختگیرانه‌ای نسبت به تغییر کاربری این اراضی به واحدهای صنعتی دارند.

وی گفت: ما نیز با نظر مسئولان سازمان جهاد کشاورزی موافق هستیم چراکه اراضی کشاورزی استان محدود است.

محمد امامی امین با بیان اینکه در شرایط تحریم حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید در استان مورد توجه است، افزود: اگر برای حفظ اشتغال موجود به این نتیجه برسیم که زمین‌های کشاورزی در استان باید تغییر کاربری دهند فقط با ارائه طرح در کمیسیون تبصره یک ماده یک( که در خصوص قانون اصلاح، حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها) است، با آن موافقت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در حفظ اراضی کشاورزی استان تهران دقت نکنیم به دلیل اینکه ارزش افزوده اراضی این استان در تغییر کاربری بالاست طی یک دهه این اراضی به نصف کاهش می‌یابند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران بخشی از مشکلات شهرک‌های صنعتی استان در حوزه زیر ساخت و محدوده شهرک‌ها است که مقرر شده در رابطه با هشت شهرک خصوصی و واحدهای صنعتی جدید وضع موجود فریز شود و در قسمت‌هایی که زمین‌های اراضی خالی مانده کاربری‌های آنها  تعریف و مجددا با امضای استاندار به شورای عالی معماری و شهرسازی ارجاع داده شود.

تهرام/ ۳۰۳۶ //۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.