به گزارش خبرنگار ایرنا وحید قبادی‌دانا روز دوشنبه در مراسم نواختن زنگ بازگشایی مهدهای کودک استان تهران افزود: گاهی برخی سردرگمی‌ها در زمینه وظایف وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در ارتباط با مهدهای کودک وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی از این ابهام‌ها ممکن است در قانون وجود داشته باشد که تلاش می‌کنیم برطرف شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در پی مذاکره با مجلس شورای اسلامی، رییس مجلس تاکید داشت اگر سازمان بهزیستی به وظیفه خود در ارتباط با مهدهای کودک به شایستگی، عمیق و مناسب رسیدگی کند، کار بسیار بزرگی کرده و این وظیفه می‌تواند منشا خیر کثیر در کشور و در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب باشد.

قبادی‌دانا افزود: دستیابی به این هدف با همکاری، همدلی و همیاری نهادهای مرتبط این حوزه، مسئولان مهدهای کودک و بخش خصوصی که بار بزرگی را به دوش می‌کشند، محقق خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد شهدا به‌خصوص شهدای دانش آموز اظهارداشت: امروز سال تحصیلی جدید در ۱۵ هزار مهد کودک سراسر کشور آغاز شد.

وی گفت: در سال های گذشته کارهای بسیار بزرگی در بهزیستی و مهدهای کودک در تربیت و پرورش نونهالان انجام شده است اما نباید به شرایط موجود قانع باشیم.

قبادی‌دانا با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی افزود: نگاه به آینده یکی از محوری‌ترین موضوع‌ها در این بیانیه است که نگاه به آینده با پرورش نسل جوان شکل می‌گیرد.

رییس سازمان بهزیستی با تاکید بر ضرورت ارتقای کمی و کیفی مهدهای کودک اظهارداشت: هیچ فعالیتی در مهدکودک هزینه نخواهد بود و سرمایه‌گذاری است.

تلاش برای تامین هزینه غذای گرم در روستامهدها

قبادی‌دانا در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به توزیع عادلانه امکانات در ارتقای کمی و کیفی مهدهای کودک اظهارداشت: در این حوزه روستامهدها و مهدهای حاشیه‌ای یکی از محورهای اصلی فعالیت ما خواهد بود و برای تامین اعتبار ارایه یک وعده غذای گرم در این ۲ دسته از مهدها بیش از پیش تلاش خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: در مهدهای کودک برای پرورش و تعلیم و تربیت نونهالان باید از روش های نوین با تاکید بر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی بهره برد.

قبادی‌دانا افزود: تامین محتوای تربیتی، آموزشی و پرورشی مهدهای کودک طبق قانون برعهده وزارت آموزش پرورش است که امیدوارم با همکاری خوبی که با این نهاد خواهیم داشت، گام های موثرتری را برداریم.

رییس سازمان بهزیستی گفت: کاستی‌هایی را در جریان فعالیت‌هایمان داشتیم و داریم که باید آنها را احصا کنیم و در جهت رفع سیستماتیک آنها با همکاری نهادهای اجتماعی و فرهنگی، اساتید دانشگاه، روانشناسان، علما و خانواده‌ها گام‌های موثری برداریم.

وی با اشاره به اینکه پوشش مهدهای کودک آموزش و پروش در دوران پیش از دبستان هنوز به درجه مناسب و استاندارد نرسیده اظهارداشت: این روند از لحاظ کمی باید توسعه پیدا کند.

به گزارش ایرنا مراسم نمادین نواخته شدن زنگ مهر به مناسبت بازگشایی مهدهای کودک در محل مهد کودک ایرانمهر پایتخت برگزار شد.

 تهرام/۷۲۴۵/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.