به گزارش ایرنا، آئین آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۹، روز دوشنبه به طور نمادین در دبستان دخترانه حضرت رقیه (س) شهر دماوند، با حضور مسئولان شهرستان دماوند برگزار شد.

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند در این آئین نقش دانش آموزان، معلمان و مربیان را در رشد، توسعه و بالندگی کشور در تمامی عرصه ها به ویژه تعلیم و تربیت بسیار موثر دانست.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس نیز خاطرنشان کرد: جوانان کشور در دوران هشت سال جنگ تحمیلی جان خود را برای حفظ آرمان های انقلاب، اسلام و خاک وطن فدا کردند تا امروز شما دانش آموزان در عرصه علم و دانش برای توسعه کشور بکوشید.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانش آموزان امروز می توانند با کسب علم و دانش، اقتدار کشور را به منصه ظهور رسانند، تصریح کرد: ایثار و از خود گذشتگی جوانان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس موجب استقلال و عدم وابستگی کشور شد و امروز نیز ایران اسلامی به دلیل شرایط حساس سیاسی، نیازمند توسعه و استقلال است.

فرماندار شهرستان دماوند یادآور شد: دانش آموزان امروز، آینده سازان کشور هستند که با سعی و تلاش می توانند زمینه توسعه ایران را در همه عرصه ها فراهم کنند تا حرف اول را در منطقه و جهان بزند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در این مراسم اظهار داشت: گرچه دشمن در ۳۱ شهریور ماه سال ۵۹ به پشتوانه کشورهای غربی وارد میدان جنگ با ایران شد و حتی تصور می کرد که کمتر از یک هفته، خاک این کشور را تصاحب می کند ولی جوانان این کشور اهداف آنان را خنثی کردند.

وی ادامه داد: امروز در ایران شاهد جنگ علمی و اقتصادی هستیم و این جنگ تنها با تلاش جوانان کشور در عرصه های علمی به نفع ایران تمام می شود که در این میان نقش دانش آموزان بسیار موثر است.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه راه و مسیر خود را الهی کنید تا پیروز در تمامی عرصه ها باشید، گفت: همه دانش آموزان به ویژه دختران دانش آموز که بانوان موفق کشور خواهند بود نیز می توانند، در عرصه اقتصادی نقشی دو چندان ایفا کنند.

حدود ۱۸ هزار دانش آموز در دماوند سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

مهرداد پورفتحی همچنین در گفت و گو با ایرنا یکی از مهم ترین اقدامات این نهاد را در حوزه آموزش و پرورش، اجرای پروژه مهر دانست و اظهار داشت: امسال با شعار "مدیریت اثربخش در راستای رونق تولید برای مهر پرشور و نشاط" و با تشکیل کارگروه های جهت آماده سازی مدارس، نقل و انتقالات معلمان و دانش آموزان، تبلیغات، بررسی مشکلات و رفع آنان، سال تحصیلی جدید را آغاز می کنیم.

وی ادامه داد: سال تحصیلی جدید در ۱۲۵ واحد آموزشی و ۷۰۵ کلاس درس با حضور حدود ۱۸ هزار دانش آموز و یک هزار نفر کادر آموزشی آغاز می شود که از این تعداد ۱۷۰۰ کلاس اولی هستند.

پورفتحی تصریح کرد: امسال در مقطع ابتدایی ۶۱ مدرسه با ۱۰ هزار و ۹۸ دانش آموز، در مقطع متوسطه اول ۳۱ دبیرستان با بیش از ۴۲۰۰ دانش آموز و در مقطع متوسطه دوم ۳۰ دبیرستان و هنرستان با بیش از ۳۱۰۰دانش آموز آماده خدمت رسانی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دو مدرسه استثنایی با ۸۹ دانش آموز نیز در شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: از ۱۲۵ واحد آموزشی، ۱۰۲ مورد دولتی با حدود ۱۵ هزار دانش آموز و مابقی مدارس غیر دولتی با دو هزار ۷۴۷ دانش آموز در شهرستان فعال است که ۳۰ درصد دانش آموزان شهرستان در مراکز روستایی مشغول به تحصیل می شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان که در مدارس شهرستان حدود ۵ هزار نفر اتباع خارجی وجود دارد، گفت: هم اکنون ۵۲ مرکز پیش دبستانی در شهرستان فعال است که ۱۲۰۰ نوآموز در ۶۲ کلاس سال تحصیلی را آغاز می کنند.

پورفتحی با بیان اینکه اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند حوزه شهری دماوند، آبسرد و کیلان را تحت پوشش دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده بیش از ۹۹ درصد کلاس های درس و مراکز آموزشی آماده بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی بوده و تراکم کلاس ها در حوزه های شهری حدود ۴۰ نفر و در حوزه های روستایی حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند در خصوص رفع مشکل کمبود نیروهای آموزشی نیز افزود: کمبود نیروی انسانی را با استفاده از نیروهای رسمی، حق التدریس و استفاده از بازنشستگان و طرح معلم تمام وقت جبران نموده و همچنین با افزایش سهمیه ورودی دانشگاه فرهنگیان، آزمون استخدامی و تشویق نیروهای بومی و ساکن جهت شرکت و قبولی در آزمون جبران نمودیم.

وی به موفقیت های کسب شده توسط دانش آموزان شهرستان دماوند اشاره کرد و گفت: دانش آموزان دماوندی در حوزه های آموزشی و پرورشی و اجرای طرح های مربوطه موفقیت های ارزشمندی را کسب نموده اند که شاخص ترین آن کسب رتبه ۱۳ کنکور رشته علوم انسانی توسط دانش آموز دبیرستان شهدای موتلفه دماوند است.

پورفتحی نصب بنرهای اطلاع رسانی پروژه مهر، المان های شهری با همکاری شهرداری، استفاده از فضای مجازی و رنگ آمیزی مدارس را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد دانست و گفت: دیوارکشی مدرسه شهید کرمانی، احداث واحد اداری جدید، آغاز مدرسه نیمه کاره ولیعصر(عج)، آغاز احداث یک واحد آموزشی در دماوند، آغاز و تکمیل ساخت مدرسه در روستای سربندان و ... از دیگر اقدامات این نهاد دانست.

پورفتحی با بیان اینکه در حوزه پرورشی، ۴۳ پایگاه تابستانه با استقبال ۴۵۰۰ دانش آموز در ایام تابستان فعال بود، گفت: با همکاری بسیج ادارات و محلات و برگزاری مسابقاتی همچون قرآن، کامپیوتر، چرتکه، کتابخوانی و مقاله نویسی، دانش آموزان موفق به کسب رتبه های مختلف شدند.

اجرای ۳۰ ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در دماوند

سرگرد پاسدار روح الله عرب، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دماوند نیز از اجرای ۳۰ ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یکی از دستاوردهای ارزشمند ایران اسلامی است که امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت و دشمن شناسی را در بین نسل جوان به درستی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰ برنامه محوری به مناسبت هفته دفاع مقدس در دماوند اجرا می شود، خاطرنشان کرد: از جمله برنامه های شاخص ما همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، نواخته شدن زنگ مقاومت و بیان خاطرات رزمندگان در مدارس دماوند است که در قالب حرکت نمادین کاروان بسیجیان اسلام همچون دوران دفاع مقدس برگزار می شود.

این مقام مسئول اهدای بسته‌های لوازم التحریر به نیازمندان، تجلیل از نخبگان علمی و آموزشی، برگزاری اردوهای جهادی، برگزاری یادواره های شهدا، تجلیل از سربازان فعال و ... را از دیگر برنامه های این نهاد دانست.

در سال تحصیلی جاری حدود ۱۸ هزار دانش‌آموز در ۱۲۵ مدرسه با حضور یک‌هزار معلم در مدارس بخش مرکزی دماوند و ۱۳ هزار دانش‌آموز در ۸۵ مدرسه بخش رودهن توسط ۸۵۰ معلم تحصیل می کنند.

شهرستان دماوند در استان تهران دارای پنج شهر دماوند، رودهن، آبسرد، کیلان و آبعلی در دو بخش مرکزی و رودهن است؛ این شهرستان دارای دو اداره آموزش و پرورش بخش مرکزی(شهرهای دماوند، آبسرد و کیلان) و آموزش و پرورش بخش رودهن(رودهن و آبعلی) است.

تهرام/۷۲۴۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.