به گزارش ایرنا شاخص هوای پایتخت بعدازظهر دیروز هم در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته بود.

بررسی داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح امروز حداکثر میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در پایتخت به ۱۵۶ و میزان ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرون در آن به ۱۹۶ می‌رسد که میانگین آن نیز ۱۳۰ بوده است.

میانگین شاخص آلاینده مونوکسیدکربن نیز طی ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۴۳ ثبت شده است.

در همین مدت بیشترین میزان آلودگی هوا برای ایستگاه های شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۹۶، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۹۰ و اتوبان محلاتی (منطقه ۱۴) با شاخص ۱۷۶ ثبت شد.

کمترین میزان آلودگی نیز طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح امروز برای ایستگاه های میدان فتح (منطقه ۹) با شاخص ۲۷، ژئوفیزیک (منطقه ۶) با شاخص ۴۲ و شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۷۷ ثبت شد.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

طی ۶ ماه گذشته از سال جاری پایتخت ۲۵ روز هوای پاک، ۱۳۶ روز هوای سالم، ۲۴ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و یک روز هوای ناسالم برای همه گروه ها داشته است.

تهرام/۳۰۰۱/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.