به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش لواسانات شهرستان شمیرانات اظهارداشت: جو تبلیغاتی سنگینی در زمینه احتمال دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا در جریان نشست مجمع عمومی دامن‌ زده شده است.

وی افزود: آنان تصور می‌کنند در ایران دو دستگی وجود دارد و برخی در ایران به ملاقات ترامپ و روحانی دل بسته‌اند، به این دلیل مقامات آمریکایی و دستگاه تبلیغاتی استکبار احتمال دیدار و مذاکره روسای جمهور دو کشور را در سازمان ملل مطرح می‌کنند و روی آن مانور می‌دهند.

لواسانی تصریح کرد: نکته مهم‌، نشانه‌ها و پیغام‌هایی است که سخن از احتمال کاهش تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به مذاکرات در چارجوب برجام را می‌دهد.

وی بیان داشت: آمریکا و اروپا به تصمیم مشترکی رسیده‌اند که توافق هسته‌ای را حفظ کنند، در حالی که ابتدا فکر می‌کردند با فشار حداکثری بر ایران و امتیازگیری به این کار موفق می‌شوند.

امام جمعه لواسانات افزود: دشمنان فهمیده‌اند که با فشار، کاری از پیش نخواهند برد و دنبال فرار از مخصمه‌ای هستند که ترامپ برایشان به‌ وجود آورده است.

وی گفت: ایران دست دشمنان را خوانده و کرده تا زمانی که تحریم‌ها باقی است، مذاکره و گفت و گو با آمریکا بی‌معناست.

لواسانی یادآور شد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و گروهی در ایران امیدوار هستند در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، بین روسای جمهور ایران و آمریکا ملاقات و مذاکره‌ای انجام شود و این را بهترین فرصت برای ترامپ می‌دانند که از مشکلی را که خودش با خروج از برجام ایجاد کرده نجات پیدا کند.

وی ادامه داد: برخی در ایران خواب آمریکا را می‌بینند و در این تصور هستند که مذاکره با آمریکا سرخواهد گرفت، زیرا بولتون که نماد فشار حداکثری آمریکا بود حذف شده و از سوی رهبری هم مجوز مذاکره سر میز برجام داده است.

امام جمعه لواسانات تأکید کرد: واقعیت این است که رهبری مجوز مذاکره را نداده، بلکه آن را رد کردند.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

تهرام۶۰۰۳/۹۸۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.