دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در این باره توضیح داد:‌ این تعداد خودروها به شرط آنکه پس از مزایده، به خارج از کشور صادر شوند به فروش می روند.

سید مهدی محمدی روز چهارشنبه در گفت و  گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ در صورت تایید اصالت و کیفیت این خودروها توسط سازمان استاندارد و به شرط صادرات به خارج از کشور، از سوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به مزایده و فروش گذاشته می‌شود.

تعیین و تکلیف کالاهای قاچاق پس از چندسال

دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران همچنین با اشاره به حل مشکل تعیین و تکلیف کالاهای قاچاق پس از سال‌ها در سطح این استان گفت:‌ امسال با تلاش‌های گسترده استاندار تهران و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی جلسات متعددی با حضور دادستان، روسای تعزیرات حکومتی، سازمان غذا و دارو و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار و تکلیف برخی پرونده‌های کالاهای قاچاق موجود در انبار که بعد از گذشت چند سال بدون نتیجه باقی مانده بود بررسی و روشن شد.

محمدی با بیان اینکه با تصویب هیات وزیران برخی کالاهای قاچاق که نمونه داخلی ندارند، نظیر مواد غذایی و دارو  که ممکن است با گذشت زمان در انبار فاسد شوند یا لوازم خانگی، پوشاک، پارچه و ... که با گذشت زمان در انبار آسیب دیده‌اند، مستهلک شده‌اند و امکان فروش آنها در خارج از کشور وجود ندارد با نظر و تایید شورای فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران به مزایده و حراج گذاشته می‌شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی  و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: در صورتی که کالاهای اساسی نظیر برنج، روغن و دیگر مواد غذایی و دارویی موجود در انبار که تاریخ مصرف آنها نگذشته و مصرف انسانی داشته باشند نیز بعد از تایید سازمان غذا و دارو در بازار عرضه می‌شود.   

محمدی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون به میزان ۴۷ میلیارد تومان، انواع کالاهای قاچاق دپو (انبار) شده در انبار سازمان اموال تملیکی استان تهران به فروش رسیده است. 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰ تن کالای قاچاق (مواد غذایی و دارویی) که تاریخ انقضای آنها گذشته و فاسد شده بود نیز امحا شد، خاطرنشان کرد: با تلاش دستگاه‌های ذی‌ربط کالاهای دپو شده در انبار بررسی و پس از شناسایی ۶۵۰ تن مواد غذایی تاریخ گذشته در تیرماه، مرداد و شهریور امسال با حضور مسئولان ذی‌ربط معدوم شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با تاکید بر اینکه در جلسات سازمان اموال تملیکی مقرر شده از این پس کالاهای قاچاق پس از ضبط، سریعا تعیین و تکلیف شود گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، سرعت عمل در تعیین و تکلیف کالاهای قاچاق نظیر مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها منجر به رونق تولید می‌شود.

به گفته محمدی تاکنون اقدامات بسیار خوبی به منظور تعیین و تکلیف کالاهای قاچاق که در انبارهای تملیکی وجود دارد، صورت گرفته، میزان مواد غذایی و کالاهای مصرفی نیز احصا شده است و مسئولان واحد حقوقی سازمان اموال تملیکی نیز بر نحوه کار میزان احصای کالاها نظارت دارند.

وی تصریح کرد: مردم برای خرید کالاهای قاچاق می‌توانند طی فرآیندهای قانونی از طریق ثبت‌نام در سایت «سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی» به نشانی www.tamliki.ir در مزایده و حراج این سازمان شرکت کنند.

تهرام/۳۰۳۶/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.